onsdag 12 januari 2011

Nystart!

Tja, jag lär väl aldrig komma längre än sådär på hösten. Dåligt av mig. Nåväl!
Jag sitter nu på en madrass i Linus rum i Berlin. Idag ska jag försöka fixa mig ett eget rum, och jobb, och bankkort och... Okej, en sak i taget. Jag tänker börja med rum. Och jobb. Två saker i taget!
Linus och Marie mötte mig när jag kom fram klockan sex i morse, och hjälpte mig släpa alla mina saker. Finare människor finns ej att få! Vi tar oss långsamt, långsamt med U2:an och sedan snabbare med U8:an till Linus hållplats, Marie åker vidare till sin. Vi försöker att smyga oss tyst upp till lägenheten, där vi måste väcka stackars, sjuka Jenny för att få tag på extramadrassen, och sedan börjar pusslet med att få in tre människor, två madrasser och några väskor på det lilla golvutrymme som finns. Det löser sig, och så småningom somnar jag. Men nu är jag vaken och på nytt stressad över att jag måste ta tag i livet! Men för att kunna göra det måste jag duscha, äta och fylla på mobilen. Så jag ska väl börja med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar