torsdag 9 februari 2012

It's always darkest before the dawn.

När jag loggade in på facebook denna morgonen var detta den första bilden jag såg:
Stulen från Paulina Pockets facebook.
Och jag kände ett sug i magen och ett behov av att ta mig dit. Och en sorg över att det kommer hända först nästa säsong. Och allting blev en enda stor mix av att jag inte orkar vara här längre och jag orkar inte flytta hem till Jönköping, ens för en kortare tid. Men det måste jag.
I måndags hade jag ett möte med Anne, min chef, som meddelade mig att hon tyvärr inte kan förlänga mitt kontrakt endast till slutet av maj, då jag tänkt åka, på grund av flytten till BBI (Berlin Brandenburg International) och att jag inte är student och säkert annat med som jag har glömt. Så från och med slutet av denna månaden kommer jag att vara arbetslös. Ska jag hitta ett nytt jobb och sluta på det efter tre månader? Eller ska jag åka hem redan i slutet av mars? För tillfället lutar jag åt det senare alternativet; samtidigt som blotta tanken på att lämna det här får mina ögon att tåras. Men jag måste bort. Jag söker jobb, både här och hemma, för tillfället, och jag hatar det. Men jag kommer förhoppningsvis kunna spara ihop tillräckligt för att ta mig till alperna, och kanske där lyckas leva snålt nog att jag kan spara lite mer pengar och sedan ta mig till Australien och Nya Zeeland.
Fick äntligen skypa med Mikaela igen häromdagen. Det var så skönt att höra och se henne igen, och om hon skulle följa med till alperna vore det ännu mer fantastiskt.
Något som är lite lugnande är att jag för tillfället endast har två vägar att gå: antingen hittar jag ett jobb eller så åker jag hem. Och en till trevlig sak som hänt är att jag ska åka med Bombshells A-team till Glasgow för att sälja merch. OCH HÄLSA PÅ KIMBO, TJOHOO! Så mars kanske blir bra ändå, trots arbetslöshet. Jag hoppas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar