söndag 24 april 2011

Påskfirande.

Så för att försöka undvika ett jättelångt inlägg senare så gör jag bara en liten snabbuppdatering nu. Igår firade vi påsk i Treptower Park, med gömmande av godisägg och äggknackartävling och annat trevligt. Solen brände på rejält, såsom den gjort de senaste veckorna, så det var sanslöst varmt och skönt.
Därefter åkte jag hem och sov lite (gick ju upp halv fem på morgonen för att jag hade det tidiga skiftet på jobbet) innan jag mötte upp med Linus och vi tillsammans åkte till Paul, britten som var med i Köln. Framåt ett-tiden tog vi, jag, Linus, Paul, Katarina, Milan och Jenny (en tyska, inte Jenny-Jenny), oss till Club der Visionär i Kreuzberg. Mysigt ställe, precis vid kanalen (både Linus och Katarina råkade doppa tårna på sina skor), men överfullt. Katarina berättade att det nu står om Club der Visionär i Lonely Planet, och att det antagligen var därför det var så fullt. Framåt tre rörde jag och Linus oss hemåt, och på vägen mötte vi en svensk kille på cykel, Alex, som visade sig bo med Agnes, som jag träffade på Prolog i höstas.
I morse träffade jag Mario på Zimt und Mehl (kanel och mjöl) i närheten av där vi bägge bor och vi frukosterade tillsammans. Sedan promenerade vi lite och jag klippte hans hår. Nu sitter jag i min säng och tänker nog trotsa de känslor inom mig som säger att jag måste ut i den strålande solen och istället stanna här och sova lite. Det känns ganska nödvändigt. Något annat som börjar kännas nödvändigt är att ge er en lista på människorna här nere så ni hänger med på vilka det är jag umgås med egentligen; jag kan tänka mig att namnen just nu inte riktigt betyder något. Någon gång kanske jag gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar