tisdag 26 april 2011

Städning och filmer.

Gårdagen spenderades med att städa rummet och gå ner med madrassen som Mikaela sovit på, och bordet som stått kvar trots att jag menat att plocka bort det sedan jag fick min sekretär när mamma och pappa var här. Linus hjälpte mig med själva nedbärandet, för det var ju till förrådet, i den mörka, läskiga källaren. Han hittade dock en ljusknapp längre in som jag missat tidigare. Woops. Sedan tittade vi på happythankyoumoreplease (med den töntiga svenska titeln "Kärlek i New York") och degade runt. Så småningom tog vi oss i våra kragar och lagade mat och tog oss sedan till Gabriella och Oliver för TP-spelande. Det var tyvärr en upplaga från 1984, så lite körd var man väl, då ingen av oss ens var född då.
I morse tittade jag ikapp på tv-serier och tog det sedan lugnt ett tag innan Mario kom hit. Jag hade lovat att tvinga honom att titta på Whip it, så vi såg den (säkert femte gången för mig) och drack te och pratade skol- och reseminnen. Det var trevligt. Två minuter efter att han gått för att åka till biblioteket för att plugga kom Jenny och hennes mamma som är på besök förbi. De hade varit på IKEA, men Jenny kan inte flytta in i sin nya lägenhet för än på lördag, så hon förvarar lite saker hos mig så länge. Och nu sitter jag ensam i köket och är hungrig och funderar på vad jag kan laga för (o)spännande mat till mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar