söndag 12 juni 2011

Sagan om honungens återkomst (som om någon kallar mig honey).

Jag har fått klagomål på för långa inlägg vilket leder till enbart skummande av texten. Förstår INTE vad ni menar. Vadå långa inlägg? Bah.
Jag kom hem från Sverige igår, efter en trevlig semester med paddling, studentfirande och kära återseenden. Marie var fantastisk och mötte mig på flygplatsen. Vi åkte hem till mig och gick och handlade; i Tyskland är ju annandag pingst fortfarande en röd dag, och precis som på alla söndagar i Tyskland är allt då stäng. På riktigt. Allt. Mataffärer med. Så mat inhandlades. Sedan kom Linus och vi tittade på MTV Movie Awards medan Marie tränade, och sedan tog vi oss gemensamt till Ines, som bjudit in till middagspartaj. Jag var trött och osocial och stannade inte så länge för jag skulle upp tidigt idag.
Upp vid kvart i fem, åkte till jobbet; följdes till tunnelbanan av Marie och Tine som var på hemväg från en fantastisk klubbnatt. Markerade om priserna på obscena mängder böcker och gladdes åt att Snabba Cash kommit på tyska (Spür die Angst), liksom Beat the Reaper som jag läste tidigare i år (Schneller als der Tod). Liz avlöste mig och lät mig åka tidigare, så jag hann i tid till träningen.
Träningen gick inte så bra; jag märkte att jag missat ett par gånger och hade ont av det. Mina hjul behöver dessutom tvättas; smutsiga hjul innebär sämre grepp. Sämre grepp innebär glidande. Glidande ledde till fall på rumpan och svanskotan och tappande av luft. Trodde jag återhämtade mig, tog mig upp, åkte vidare två varv och åkte sedan in i väggen (på riktigt, fast på ett kontrollerat sätt) och satte mig och kunde inte andas ordentligt på ganska länge. Sedan hade vi equipment-walkthrough.
Julias rollerderbyprioriteringsönskelista:
1. Utomhushjul (gött inför sommaren liksom) - tror de var runt 30€
2. Ordentliga knäskydd (de jag stal av Henric duger tills vidare, men är lite skrymmande) - 85€
3. Nya inomhushjul (bättre grepp) - tror de också var runt 30€
4. Spacers (grej att ha mellan kullagren för ökad stabilitet och hållbarhet) - ingen aning€
Det är en dyr sport jag utövar. Men awesome.
Efter träningen möttes vi upp ett gäng för att titta på Karnival der Kulturen der Welt (världskulturkarnivalen - mycket ballare än den svenska översättningen låter) och jag åt stek i bröd - som korv i bröd fast en kotlett istället. Ska nu packa upp och bedöma hur illa det nya säkert-10-cm-i-diameter-blåmärket jag ådragit mig ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar