onsdag 7 september 2011

Avskedsfester med Paul och the Ark.

I fredags hjälpte Linus och Johnny mig att frakta Pauls säng till mig, då jag köpt den av honom. Så nu har jag en säng! På kvällen var det fest i sagda mans lägenhet; kombination av dubbel födelsedagsfest (Paul och Johanna) och avskedsfest. Det var en trevlig kväll med massor av dans och nya bekantskaper, samtidigt som det naturligtvis var sorgligt eftersom det var sista festen med Paul.
The magnificent Ola Salo.
På lördagen skulle vi ha brunchat ett gäng med Paul, men mannen i fråga var något... trött. Eller bakfull. Beror på hur man ser på saken. Så det blev bara jag, Mario och Polly som avnjöt det fantastiska cafét East Londons brittiska möjligheter. Därefter träffade jag Charlie, en av bekantskaperna från kvällen innan. Trevlig britt som gör gott kaffe och missförstår mig när jag försöker förklara hur man gör bananflugefällor.
 På kvällen var det the Ark-konsert för hela slanten! Linus drumlade till sig ett skift på jobbet, så det blev bara jag och Mario, men satan vad vi dansade! Och åh, vad fina de är! Vilken show! Vilken scennärvaro! Vilka magnifika outfits! Så tråkigt att det ska splittras. Efteråt trodde vi att vi skulle dö av törst eller drunkna i svett. Fantastiskt.
I söndags var första intermediate derby-träningen. Jag träffade vår nya tränare DeviLena innan, för jag har gått med i WFTDA (Women's Flat Track Derby Associaton)-kommittén och hon ansvarar för den. Jag hade hoppats på att få jobba lite med statistik och så eftersom det är det jag pluggar, men det blir annat pappersarbete istället. Men det blir nog bra det med! Själva träningen var väl lite sisådär; vi var inte så många där. Efteråt jobbade jag och sedan åkte jag hem, för jag började känna mig lite krasslig.
I måndags hade jag min första föreläsning (för jag missade den allra första för jag trodde att jag skulle kunna titta på dem när som) vid kvart över åtta. Det var roligt, trots att jag inte riktigt hängde med. Under föreläsningens gång fick jag boken som fattats mig, så nu borde jag kunna jobba mig i kapp. Derivata! Wohoo! Det var i alla fall härligt att ligga i sängen i pyjamas och dricka te och vara på föreläsning samtidigt. Sedan uppdaterade jag min dator (Snow Leopard, yay!) och då började plötsligt min kamera fungera igen. Så då posade jag lite:
I bakgrunden ser ni ett påbörjat väggprojekt.
Sedan kom Pocket förbi och vi åt lunch och drack mer te och pratade. Sedan missförstod vi varandra och nu vet jag inte riktigt vad som händer och jag gick till Mario och beklagade mig på kvällen.
I dag har jag suttit med Jenny på Zimt & Mehl och pluggat matte och pratat med mig själv och varit nöjd när jag förstått vad jag hållit på med. Sedan kom jag hem och bröt ihop över teknologi och missade träningen och nu ska jag sova, för i morgon bitti har jag labb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar