torsdag 15 september 2011

Rullskridskodisco (igen!) och Disney-kväll (igen!) och människa på jakt efter lägenhet som bor hos mig (igen!).

Julia ska flytta till Berlin permanent och bor hos mig ett par nätter till att börja med. Eftersom jag har tidiga skiftet på jobbet på lördag och därmed inte kan gå ut ordentligt i morgon, och egentligen mest för att Mike tjatade (eller ja, föreslog med iver), så ska vi i kväll gå på Sage, en klubb som på torsdagar har ett indie- och ett metaldansgolv. Det kan bli fint.
Men vem är Mike? Mike är britten som bor med Tine och Lara (med flera) och håller i Feeling Gloomy tillsammans med Robin (en bekant), som jag även var på rullskridskodisco med förra veckan. Vi var på Huxleys, som är mycket större än rullskridskodiscot på SO36, som jag, Marie och Eric var på i höstas (när Marie stukade handleden). Innan dess var jag, Mario och hans nya lägenhetskamrat Julia (som jag träffat förr och tycker mycket om) på två avskedsfester, en för Marios gamla lägenhetskamrat Alex och en för Polly (som ni inte får någon definition för, för hon och Mario vägrar definiera sig, men ni fattar grejen). Allt detta var imponerande med tanke på att jag på torsdagkvällen fick bryta träningen efter att vi stått på händerna (galet bra träning, egentligen) och mitt huvud inte slutade snurra på tio minuter och hela jag skakade. Var visst inte helt frisk från den där förkylningen jag eventuellt hade. Hur som helst var Mario snäll och mötte upp mig och följde mig hem efter träningen.
I lördags hjälpte jag Julia flytta in alla sina saker i sitt nya rum i lägenheten hon numera delar med Mario, och på kvällen satt vi sedan vid kanalen och drack öl och pratade och jag fick nya, fina vänner; bland annat Yosh, som jag ska ha en Spiderman-kväll med nästa vecka. I går kväll var det även, som Mike uttryckte det, 1st Annual Berlin Underrated Disney Movie Film Festival 2011™, det vill säga en kväll med trevligt folk där vi tittade på en underskattad Disney-film, denna gången Oliver & the Gang.
Skolan suger, jobbet äger, träningen äger också.
Skolan suger för att jag satt fast på ett ställe i en vecka, vilket inte är bra när man ligger efter från början. Men nu är jag förbi det och kan nog komma ikapp. Det går heller inte att få tag på det helvetes jävla programmet man behöver, för deras hemsida vägrar funka.
Jobbet är riktigt trevligt, läser riktigt bra böcker. Lånade Lamb av Christopher Moore av Mario (så okej, inte riktigt jobb, men det är läsning, så det räknas), även känd som the Gospel according to Biff, Christ's childhood pal. Sjukt rolig, och samtidigt lite utbildande, faktiskt. Nu läser jag 100-åringen som steg ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson, otroligt rolig! Säljer riktigt bra på tyska med (Der 100-Jährige der aus dem Fenster stieg und verschwand). Parallellt läser jag även Kraken (på engelska) av China Mièville. Den är... otroligt konstig. Men på ett bra sätt. Lite förvirrande på samma sätt som Kafkas Processen är förvirrande.
Nej, nu är det dags att göra sig i ordning för utgång!

1 kommentar:

  1. Alltså, allt det här låter ju ganska så fantastiskt nice. Berlin liksom! :) Kram på dig

    SvaraRadera