torsdag 8 september 2011

Framtiden och Dancer in the Dark.

Jag har börjat titta på framtiden. Tidigare har jag bara tänkt på den, men nu har jag även börjat titta på den. Närmare bestämt tittar jag på tyska- och engelska-utbildningar i Storbritannien, samt översättarprogrammen i Göteborg och Uppsala. Eventuellt formar jag nu min framtid. Det känns rätt häftigt. Ett krav för universitetet i Storbritannien är att det finns en roller derby-liga i närheten, såklart.
I går spenderades mest med datorn, tittandes efter den däringa framtiden, och med matteboken. Jag var inne och jobbade ett par timmar med, då Anne och Annett (dvs chefen och vice-chefen) hade möte. På kvällen gick jag, Pocket (allt löste sig där, tack och lov) och Conrad (en av mina lägenhetskamrater för er som inte minns) på Dancer in the Dark. Babylon, bion jag och Linus var på South Park-maraton på, har nämligen en Lars von Trier-vecka, och Conrad är till sig av glädje. Lars von Trier var där i helgen och höll något föredrag eller något sådant, och naturligtvis var Conrad där. Han har en affisch med Lars von Trier på sitt rum nu. (Jag kallar platsen där den sitter för skandinaviska hörnan, eftersom von Trier-planschen ersatte en Bergman-plansch).
I dag sitter jag återigen med min mattebok och datorn och ömsom pluggar och ömsom tittar på framtiden. Ska till Tine senare, så ska vi studera tillsammans. Nu ska jag återgå till de naturliga logaritmerna, men jag lämnar er med de två låtarna jag lyssnat på minst 15 gånger styck de senaste dagarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar