torsdag 15 december 2011

Oktober, November, December.

Ja, heh, tre månader senare. Vad har jag haft för mig?
Jag spelade i Rookie Rumble:n, som jag nämnde i förra inlägget. Mitt lag (team Black) vann mot White Clowns of Death och allting var så sjukt fantastiskt. Sedan blev allting ännu mer fantastiskt när jag blev listad som alternate och sedan även spelade för Berlin Bombshells B-lag i bouten mot London Rockin' Rollers. Vi vann! Med EN poäng! Jag tog mest poäng av alla våra jammers och Linus sade att han aldrig sett mig så glad som jag var efteråt.
Det är charmigt med munskydd. (Bild från Julia.)

Jag har firat Halloween på den månatliga klubben Feeling Gloomy (den gången Feeling Ghouly) i en lånad dirndl, samt Thanksgiving och jul hemma hos Linus, som äntligen flyttat ihop med Jacopo och Paolo. Jag vill vara där mest hela tiden. Mike, Tine, Lara & co hade inflyttningsfest med tema O wie Oktoberfest.
Jag var Old School. Mike var emot idén med ett tema.

Vi har spelat en massa maffia, främst i Treptow-WG:t, men inte lika mycket sedan Emilia flyttade hem igen. Det var sorgligt att se henne åka, liksom det till helgen kommer bli sorgligt att säga adjö till Madde (som jag förresten sprang in i på en Movits!-konsert någon gång under hösten). Även Anna var här och försvann. Det är så dumt med människor som försvinner. Men Emilia lämnade i alla fall efter sig något väldigt fint: en plats som barnvakt hos en svensk familj här i Berlin. Så ibland tar jag nu hand om Matilda och Alva.
På tal om människor som är här och försvinner har jag haft en massa besök. Storebror Henric var till exempel här under O wie Oktoberfest-festen, men skydde som vanligt kameror som pesten. Storebror Hannes var här två veckor dessförinnan, tillsammans med sin vän Simon. Jag jobbade massor, så vi träffades inte jättemycket. Helgen mellan brorsorna var Marie här. Det var typ bäst.
Hon mottogs med äppel-/kanelmuffins. Bild från Marie.
Även mor och far var på besök, vilket naturligtvis även var fantastiskt. Vi såg den nya Keira Knightley-filmen och var på Dalí-museet, bland annat. Jag fick då en för tidig julklapp, i form av nya rullskridskor!
Just här med gamla hjul.
Vi har även haft julfirande här hemma, med hembakt knäck och fudge och lite jullåts-SingStar och fondue och julklappar. Bilder kanske kommer när jag laddat över från mobilen. Något jag inte gjort på några månader. Därför får ni främst bilder på mig nu.
Just det, så har jag bytt hårfärg med.
Bild från Alien Mind.

1 kommentar:

  1. Hejsan Julia, vilken trevlig blogg du har!

    Jag heter Elina och flyttar ner till Berlin från Linköping om två veckor. Jag ska göra ett internship där (6 månader) och känner inte i stan . Jag hoppas du inte tycker jag är värsta psyko som hoppar på dig såhär; men om du har tid och lust kanske vi kunde ta en fika någon dag; jag kan muta dig med Marabou, Lakrits och Messmör =)

    Min mail: elina_karlzon@hotmail.com

    SvaraRadera