söndag 8 augusti 2010

Stenåldern var min bästa ålder.

Som vanligt är tyskarna fast tio år bakåt i tiden jämfört med alla andra (undrar om det någonsin kommer kunna åtgärdas?), men jag hittade en video från skolan (IH Prolog), som ni ju kan kika på om ni är intresserade. Eller bara vill skratta åt det faktum att den är dubbad. Och ja, ni får bara en länk, för jag vet inte hur man klistrar in video, jag är inte så high-tech, har ju varken internetbank eller e-underskrift och måste därmed göra CSN-papper för hand. Ni får gärna berätta hur man klistrar in video i ett inlägg. Om ni kan och vill. Helst i runskrift, jag är ju så gammeldags.
Angående CSN-papperna (förlåt jag menar, -stentavlorna) så är de klara och skall bara läggas i kuvert och skickas in. Om jag hittar en adress och ett kuvert vill säga.

4 kommentarer:

  1. Lulz! Så retro. Mer retro än webbläsaren på den här jobbdatorn! För att klistra in videos så finns det under eller till höger om filmrutan på youtube en knapp eller så där det står "bädda in" (eller "embedd" eller så i fall man kör på ingles), man kopierar koden som står där och klistrar in blogg-inlägget - men tänkt på att ha bloggskrivaren i html-mode. Är det förståeligt?
    Kul med Berlinblogg förresten!

    SvaraRadera
  2. Html-mode, va? Men knappen kanske jag kan hitta. Kanske.

    SvaraRadera
  3. När du skriver ditt inlägg finns det en flik där det står "redigera html". Tryck på den och klistra in html-koden.

    SvaraRadera
  4. Jag vågar knappt fråga vad en html-kod är. Eller det vet jag ju, men vad den html-koden är vet jag inte.

    SvaraRadera