torsdag 26 augusti 2010

Prisa gudarna!

Jag har fått mitt boende! Efter nattens och morgonens strul med CSN (allt löste sig, jag hade missförstått dem och sen kryssade jag i det de ville och borde nu få mina pengar på måndag eller tisdag) och ett frekvent mailande med den fantastiska Adam på Språkpunkten (företaget som jag åker med) så har jag nu fått mitt boende. Jag hoppas att inga stalkers läser den här bloggen, för nu tänker jag lägga ut en printscreen från google maps. Tyvärr verkade inte street view funka, så jag får väl lägga upp bilder på gatan nästa söndag. Jag kan dock säga att jag bor på samma gata, och nära, en sushirestaurang och -club (?); jag bor även nära ett bibliotek, och skolan tycks ligga nära ett café som heter Bilderbuch, alltså bildbok. Jag gillar det alla redan!
Den lila pilen visar var jag bor, och precis under där det står Schöneberg ligger skolan. Det är inte särskilt långt, ens! 2-3 km, ungefär, skulle jag tro.
Som ni märker är jag mycket exalterad. Jag fick en liten beskrivning från skolan med (översatt med google translate): "[a] modern apartment with terrace directly at the Botanical Garden of Berlin", "[they] offer their guests a tasteful, bright room (on request with TV & internet)" och den ligger max 30 minuter från skolan. Åh, just nu känns det mycket, mycket bra att vara jag.

3 kommentarer: