fredag 4 februari 2011

Jag använder olika tidstempus, för det tycker jag är ballt.

Ah! Nu har det gått för lång tid sedan jag skrev sist. Ska försöka fatta mig kort, för att både ni och jag ska orka med mig.
Jag, Frida och Olivia, samt deras hostel-kamrat Giles hade en trevlig, lång lunch och sedan en fyndlös second hand-runda. Efter att ha fikat på ett café med omatchande musik mötte vi upp med vänner och åt middag och spelade spel på den engelska bokhandeln.
På lördagen var jag oroad för att jag skulle jobba så länge, från nio till fyra, men det visade sig gå väldigt bra. Faktum var att efter några dagar av lite allmän tjurighet så gjorde jobbet mig på bra humör. Yay!
Efter på tok för få timmar sömn träffade jag återigen Frida, Olivia och Giles och vi spenderade några kalla timmar på Flohmarkt am Mauerpark. Efter en promenad till Kastanienallee och fish and chips-lunch, samt en lång fika på ett mysigt bageri, då Giles höll en lång utläggning om ekonomi, bestämde jag mig för att köpa cykeln jag sett på marknaden. Sagt och gjort; sedan cyklade jag hem henne, döpte henne till Stella och var glad och nöjd när jag ställde ner henne i källaren.
Dagen därpå träffar jag Frida och Olivia för lunch på en italiensk restaurang nära deras hostel, innan jag åker hemom, hämtar vad jag behöver och sedan cyklar till jobbet. Glad i hågen ställer jag Stella utanför och kliver in. På de kommande sju timmarna råkar jag ut för både en springnota och en cykelstöld. Dra åt fanders, tänker man inte alls då, utan många fler, mycket grövre ord.
Bitter vaknar jag på tisdagsmorgonen, och är inte alls sugen på att göra något alls, och särskilt inte jobba igen. Det var pinsamt nog med dagen innan, tyckte jag. Men ändå tar jag mig till jobbet, och bestämmer mig dessutom för att jag inte orkar vara tjurig och bitter mer över saker som hänt tidigare. Jag får tack och lov icke-rökarsidan på jobbet, och kvällen är lite långsam, så jag passar på att kolla mobilen, då Linus pratat om att komma förbi. Jag har några missade samtal från Conrad, en av mina lägenhetskompisar. De ska vara med i en kortfilmstävling och behöver en gangsterbrud och undrar om jag var intresserad. Oh yeah! På vägen hem får jag dessutom sällskap en bit, då bartendern Ascan bor åt samma håll.
Så dagen därpå går jag upp klockan sex, efter ungefär tre timmars sömn. Filminspelning är underhållande i början, men efter att ha spenderat morgonen med att gå ut och in ur samma bil blir man lite trött, så när de ställer i ordning ljus och så vidare i bion vi ska spela in på härnäst somnar jag några gånger, när jag inte behövdes. Efter en lunch med de andra är jag klar för dagen, och åker hem. Till illamående och magknip. Jag försöker ignorera det och åker till Marie och tittar på Glee. Nej, just det: somnar till Glee. Fina Marie låter mig sova. Vid nio är jag hemma igen, och då är inspelningarna på full gång hos oss, men jag går och lägger mig och sover till nio dagen därpå.
Efter ett bad åker jag åter till bion och spelar in det sista de behövde för filmen, och återvände sedan hem för att städa. Fast på grund av ont i magen och så, så blev det inte riktigt av. Jag lagade dock fiskpinnar och potatismos till lunch. Senare kom Linus förbi, vi tittade på Veronica Mars och åkte sedan tillsammans med Marie till Ung i Berlin, där vi gjorde lasagne. Eller ja, jag gjorde inte så mycket, för jag fick magknip och gick och satte mig. Men jag lyckades äta lite i alla fall! Efteråt åker vi till Heartbreaker igen, samma bar som jag, Linus och Marie var på förra veckan. Denna gången är det jag, Jenny, Linus, Marie, Petter, Gabriella och Oliver, och vi dricker lite öl och spelar en omgång tiotusen som Oliver vann med storslam.
I morse blev det återigen uppstigning relativt tidigt, då jag och Marie skulle till IKEA. Det gjorde vi också, så nu är jag en kudde rikare, samt ägarinna till kardemummaskorpor och Leksands-knäckebröd, samt en måttsats och en potatisskalare. I kväll ska jag jobba igen, men först blir det middag och kanske en powernap. Och dessutom borde jag verkligen städa mitt rum. Fast det kan jag göra i morgon. Fast i morgon ska vi på utflykt till Teufelsberg. Men jag kanske kan göra det på söndag. Fast då skulle jag på Flohmarkt här i Neukölln, och försöka hitta en ny cykel. Så kanske på måndag. Fast då lär jag nog jobba, om de tidigare veckorna har varit någon indikation. Men kanske... Och så vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar