fredag 28 januari 2011

Kanadensisk pizza.

Jag trodde jag skulle jobba i tisdags, för det var vad någon hade sagt när jag ringt och frågat den morgonen. Visar sig att någon sagt fel, så jag jobbar bara en timma och åker sen hem igen. Kändes lite meningslöst, men vad katten. Jag köpte mig en Wunderbar, som sagt, och åkte hem. Sedan sviker mitt minne något, men jag är ganska säker på att Marie kom hit och tittade på Glee med mig.
Jag vaknade onsdag morgon av att en kille från jobbet ringde och undrade om jag kunde hoppa in för honom, då han hade fått en "Termin". En termin är en tid någonstans, vanligtvis hos läkare, om jag förstått saken rätt. Jag tackade och tog emot och åkte in och jobbade 6,5 h.
Efter jobbet åkte jag en snabb sväng till Linus, och sedan mötte vi Marie på U-bahn och åkte tillsammans till Heinrich Heine-straße där vi mötte upp med Jenny. Vi gick litegranna, jag gnölade över att jag var trött i fötter och knän efter jobbet, de andra tittade överseende på mig och klappade mig på axeln och sade "såjasåja" (ungefär) och så kom vi fram till det ockuperade huset där vi skulle äta middag. Bara det att de fortfarande hade politiskt möte, och det var oklart hur länge till det skulle hålla på. När vi blivit för kalla för att vänta mer åkte vi istället till en kanadensisk pizzeria. Där hade de ett gigantiskt älghuvud, och jag åt pizza med potatis, sötpotatis, fetaostsås och rosmarin på. Det var jag oändligt nöjd med. Sedan gick vi hem till Linus och spelade tärning, och sedan åkte jag hem.
Igår hade jag och Jenny tänkt att hon skulle färga mitt hår, men det glömde jag bort. Istället spenderade jag dagen med att tvätta och köpa och tillaga mat. Resultatet såg ni ju igår! Det smakade fantastiskt. På kvällen såg vi Stekta Gröna Tomater på Ung i Berlin, och därefter försökte jag, Marie och Linus gå på livespelning på Soul Cat, men det var smockfullt. Istället gick vi till heartbreaker, en bar fem meter från Linus dörr. Jag hade supermegatur i Yatzy och Tiotusen, och sedan var kvällen slut.
Idag ska jag träffa Frida och Olivia, bekanta från Jönköping, och vi ska gå på second hand-runda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar