söndag 15 maj 2011

Förra veckan.

Lyckades aldrig riktigt fånga dagen förra onsdagen, men det var okej. Tror jag behövde en lugn dag.
Torsdag morgon gick jag upp äckligt tidigt (04:30) och åkte till jobbet. Vid strax efter elva kom Linus och Sebbe ingåendes i butiken, och det blev attackkramande och allmän glädje. Jag slutade vid tolv och vi tog oss hem till mig (efter ett litet missöde med tunnelbanan) och efter dumpning av väskor och inhandlande av mat vandrade vi längs med kanalen och satte oss sedan vid den. Linus (alltså, han som bor här) anslöt sig också, och så satt vi vid floden och tittade på turistbåtar och drack öl. På kvällen chillade vi med Pocahontas, då jag skulle upp tidigt igen på fredagen.
Efter jobbet på fredagen möttes vi upp vid Alexanderplatz. Vi kollade på tv-tornet, åt lunch och kikade runt lite på Humana, utan att hitta något särskilt intressant. Sedan vandrade vi längs med Unter den Linden, och passerade bland annat Berliner Dom, Lustgarten, operan, torget där nazistiska studenter brände böcker, etc. Efter Brandenburger Tor och Förintelsemonumentet satt vi på Starbucks, innan vi drog hem. Pojkarna lagade middag, Jenny kom förbi och jag vilade, eftersom jag jobbat så tidigt. Efter middagen kom även Mario, och vi åkte tillsammans till Paul.
Vi skulle till ett Superheroes vs. Supervillains-party, men jag var den enda som var ball nog att klä ut mig (jag var Venom, fast lite mindre grotesk). Det visade ju sig vara synd för mig, eftersom partyt var halvlamt och spelade dålig musik, så vi drog vidare till ett annat. Men jag fortsatte att rocka Venom-outfiten, hela natten. Vi drog hem någon gång vid tre, och precis när U-bahn rullade in på stationen tappade jag min mobil och den flög i bitar; som tur är föll endast bakstycket ner på spåret. Nu är min mobil vackert gaffatejpad.
Lördagen var lite segstartad, men vi tog oss iväg till Checkpoint Charlie så småningom, och därifrån till ett sushiställe som Rihanne och Silvia och hennes pojkvän visade mig för ett par veckor sedan. Tyvärr är ju den sönderbombade kyrkan för tillfället insvept i byggnadsställningar, så det var inte mycket att se där. Efter att pojkarna införskaffat den alkohol de skulle ta med sig hem till Sverige åkte vi tillbaka hem till mig och tillbringade kvällen med Jenny och The Chronicles of Narnia: Prince Caspian. Jag somnade, de andra skrattade åt mina snarkningar. Jag var lite sjuk, okej?!
På söndagen var jag tvungen att gå upp ganska tidigt för min första roller derby-träning. Eller ja, jag trodde att jag var tvungen att göra det; sedan hade jag tagit fel på två timmar. Woops. Men jag hade lämnat pojkarna med instruktioner för hur de skulle ta sig till Mauerpark, så de kunde ju klara sig själva. Istället tittade jag på när den mer avancerade gruppen tränade.
När det väl var vår tur så var det en massa information, och sedan lite stoppträning. Men det var okej med mycket info! Det var intressant! Och stoppträningen var också givande; alla föll ungefär lika mycket, heh.
Efteråt anslöt jag mig till de andra (Linus, Sebbe, Linus, Jenny och Linus besökare Cinnika och My) i Mauerpark. När det började bli svalt gick vi och spelade biljard (jag ägde! Eh... inte.) och sedan var det dags att ta sig hem och skicka iväg Linus och Sebbe. Det var fint att ha dem här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar