måndag 2 maj 2011

Helg med jobb och bror och svägerska.

I fredags träffade jag Hannes och Carro i Friedrichshain, där vi drack kaffe och hängde vid Simon Dach Strasse. Sedan träffade vi Linda och en kompis till henne i en park i närheten och drack lite öl, innan vi mötte upp med Marck och gick på en release-fest i en hipster-affär där jag kände mig extremt malplacerad. Jenny mötte upp med oss på ett pizzaställe senare, och vi gick och drack öl i närheten av Hannibal.
Tine hörde av sig och bjöd med oss på fest, så jag och Jenny slet oss från sällskapet och gick dit, med löften om att mötas upp senare. Det var en trevlig fest, Mario och Paul var också där, samt några vänner till. Dock blev vi lovade en ännu trevligare fest i närheten. Jenny drog dock hem till mig, där hon skulle sova innan hon slutligen fick flytta in med sina nya Mitbewohners (tyskt ord med engelsk pluralform i svensk blogg) på lördagen. På vägen till den andra festen åts det glass och väl på festen dansades det i sanslösa mängder. Hannes, Carro och Linda anslöt sig också så småningom. Mario var en gentleman och följde mig hela vägen hem till dörren där jag fick ringa Jenny, som ju hade fått mina nycklar, så hon kunde släppa in mig.
Dagen därpå påbörjades på tok för tidigt med frukost med Louise och Jenny. Louise hade kommit med bil och tillsammans lastade vi in hennes grejer. Mitt golv är så tomt nu! När de åkt vidare för att hämta saker hos Linus så gick jag och lade mig igen.
Efter jobbet träffade jag Hannes, Carro och Linda igen. Vi gick till en bar där Linda känner ägaren och drack Hemingway Sours, men sedan var jag på tok för trött och åkte hem och gick och lade mig igen.
På söndagen jobbade jag, och åkte efter jobbet hem till Marck, där jag, Hannes och Carro tittade på Coco Chanel (den med Audrey Tatou). Långt över förväntan, tyckte jag! Sedan tog jag nattbussen hem och sooooooooov.
Idag sov jag länge, städade mitt rum, skypade med min bror som inte är i staden för tillfället, Henric, fick panik för att pappa sms:ade och berättade att idag var sista chansen att deklarera, hade problem med BankID, lyckades slutligen fixa BankID, träffade Hannes och Carro, gick runt i Neukölln, drack kaffe, visade dem min lägenhet, visade dem till bussen och sade adjö. Sedan kom Linus hit en sväng och vi lyssnade på musik och pratade, och nu sitter jag här och gör inget alls.
Även om det är väldigt trevligt så blir man väldigt trött av att ha besök nästan varje helg. Nu måste jag göra en massa saker innan Linus och Sebbe kommer på torsdag! Ta tag i livet, ett och två, hej och hå. (Jag är inte alls klämkäck.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar