söndag 3 juli 2011

Die Dreigroschenoper, kulturpoäng och kommande farväl.

I går kom Linus och Marie förbi och jag somnade medan de tittade på Harry Potter and the Chamber of Secrets. Innan vi hann titta klart var vi dock tvungna att dra i väg, för vi skulle se die Dreigroschenoper på Berliner Ensemble. Alltså, vi skulle se Tolvskillingsoperan på Bertolt Brechts egen teater. Vi badade helt enkelt i kulturpoäng. Det var ett häftigt upplägg med mycket duktiga skådespelare, som påminde lite om Sotarna i Kalle Stropp och Grodan Boll, vad det gäller rörelsemönster och delvis även smink. Tur att vi hade Tine med oss, som i pausen och efteråt kunde förklara de finare detaljerna som vi icke-modersmåliga kan ha missat. Hon är så pedagogisk!
Därefter tog vi oss till Görlitzer Bahnhof och mötte Louise, Petter, Mariana, Jenny och en till kille, vars namn jag tyvärr glömt, på Hannibal. Det är ju nämligen Louises sista helg. Hon åker på onsdag. Gah! Alla måste sluta åka! Om två veckor kommer den största smällen av de alla, när Marie lämnar mig, och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Jag kommer väl dränka mig i derby.
I dag får jag tyvärr inte vara med på träningen om ett par timmar, för jag måste till jobbet. Bytte till mig det här skiftet så jag skulle kunna vara ledig nog att gå på Harry Potter om en och en halv vecka. Utklädd, så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar