tisdag 19 juli 2011

Does this qualify as a derby kiss?

Mötte upp med kollegorna på en brasiliansk (?) bar på Torstraße. Det var trevligt, men jag kände att eftersom jag ville hem tidigt OCH hinna passera Bambules avskedsfirande så var det inte bra att stanna så länge. Anlände på Wild at heart vid elva-tiden kanske, och, tvärtemot planen, kom inte därifrån för än ungefär kvart över tre. Hade väldigt roligt, och brainstormade många namn med B. Fatale, Judy Gorilla och Citysin Pain. Det bästa vi kom fram till var nog ändå IKEA Knightley (som i Keira Knightley), men det funderades även mycket över till exempel Val Kyrie och sådant. Längre fram under kvällen beställde Foxy Führer in fler och fler shots och Kiddo klagade över att ha fått Mexicana i ögat. Sedan blev de allihop mest bara en stor klump av kärlek runt Bambule och mycket skålar i hennes ära utbringades. Otroligt roligt!
I lördags jobbade jag 11-17 och åkte direkt från jobbet till träningshallen, då jag hade tänkt hjälpa till som NSO (non-skating official) under the scrimmage (övnings-match). Dock blev det ingen scrimmage, då de var för få där. Istället hängde jag och Anne, en newbie-vän som också var där, med ett stort gäng hem till Foxy och tittade på Stuttgart Valley Rollergirlz vs. Glasgow Roller Girls. Tyvärr (då det är en stor rivalitet mellan Stuttgart och Berlin som ingen riktigt minns var den kommer i från) vann Stuttgart. På väg hem försökte vi gå den snabbaste vägen till Görlitzer Bahnhof, men icke, för där kom en folkmobb med täckta ansikten och bengaliska ljus och fyrverkerier och rökbomber och demonstrerade för något. Sjukt obehagligt. Bule, som skadat knät och inte kunde springa, tyckte det var en bra idé att gå fram och ta kort på dem när de kom emot oss på gatan vi tänkt gå. Själv var jag så här nära på att gå fram till henne och dra bort henne därifrån. Efter en omväg kom vi i alla fall slutligen till Görli och tog oss hem.
I söndags hade jag tidiga skiftet och åkte återigen direkt från flygplatsen till träningshallen. Vi var bara fem newbies där, antagligen på grund av semestertider och så, men Citysin och Susi Blockwell drillade oss ändå. Vi gjorde 40 in 10 UTANFÖR banan, till exempel. Vi misslyckades ju tyvärr, men bara med 55 sekunder.
Därefter hängde jag, Marie och Linus på Goldberg ett tag. Jag lärde mig derbyregler, Marie pysslade med ett avskedsalbum till sin familj och uppdaterade sin blogg (titta där för två fina Harry Potter-bilder och allmän fantastiskhet) och Linus läste innan han lämnade oss för att åka till jobbet. Det spöregnade utanför och de spelade jazz. Det kändes väldigt fint.
Det ser värre ut på riktigt.
I måndags tog jag tag i städningen och städa mitt rum, för i dag kommer ju Jesper. Eftersom det var strålande väder bestämde jag och Doro att vi skulle träffas i Volkspark Friedrichshain och åka lite utomhus. Det finns nämligen en bra, jämnt asfalterad 800 m-bana där. Efter att vi tröttnat på den tänkte vi att vi skulle kolla om man kunde åka någon annanstans. Det kom en backe. Jag hade hög fart, men tänkte att ja ja, den måste ju klinga av så småningom. Bara det att sedan kom det kullersten. Så för att slippa kullerstenen gjorde jag istället en baseball slide på asfalten. Det tyckte mitt lår och min armbåge om. Doro och jag tog oss till ett café och rengjorde lite, åkte sedan lite till och skiljdes därefter åt. (Derby kiss - sår orsakade av roller derby.)
Jag tog mig hem till Linus och träffade hans far Dennis. Fick sitta med en isblåsa mot benet. Marie anlände, vi gick och tog ut pengar och jag köpte en döner, och sedan gick vi och drack kaffe först på Kantina des Hugos och sedan på Goldberg. Ascan jobbade och tyckte synd om mig, fin som han är. Derrick, Bruno och Luisa dök också upp.
Så idag har jag gått upp, ätit och varit på apoteket tvärs över korsningen och köpt gasbinda och plåstertejp, för såret vätskar sig och är allmänt äckligt. Ska eventuellt göra något vettigt snart, typ laga lunch, innan jag åker och möter Jesper på flygplatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar