fredag 15 juli 2011

Lite mer Harry Potter, derbyhäng och Rubber.

Så, i måndags färgade Linus min utväxt inför premiären på tisdagskvällen/-natten.
I tisdags försökte jag köpa nya knäskydd, men skateshoppen vid Alexanderplatz hade inte så mycket inne för att deras leverantör hade lov. Jag tog mig till Mollys och Andreas (aka Master Blaster och Furious Anger) blivande affär i stället, och lyckosamt nog var de där. Dock var de lite upptagna med någon kvinna som hade något med huset att göra, men Julia, en annan newbie, dök upp tillsammans med sin pojkvän, så vi hängde lite. Det slutade med att jag köpte toe guards i stället, i en vacker mörklila färg. Men borde ta tag i det där med ordentliga knäskydd.
Vi träffades hemma hos Madde före premiären och gjorde oss i ordning. Hon hetssydde en FANTASTISK klädnad och tittade på sjätte filmen samtidigt, medan vi andra gjorde oss i ordning och åt pasta med tomatsås. För bilder refererar jag till förra inlägget.
Jag var lite rädd för onsdagen, för när jag gick och lade mig på tisdagskvällen kände jag mig otroligt tom (Post-Potter-Depression?). Jag spenderade onsdagen med hemmafix; försökte baka hallongrottor, till exempel. Jag säger försökte, för resultatet ser INTE ut som hallongrottor. Snarare typ... Kokoskakor utan kokos med stelnad sylt som sjunkit till botten. Men de smakar i alla fall gott.
På kvällen var det träning. Sista cirkelträningen! Skönt, för det är egentligen inte alls min grej. Vi var många newbies där, och efteråt satte vi oss utanför spätkaufet mittemot och tog en öl och umgicks. Väldigt fint! När de avancerade var färdigtränade joinade vår tränare Citysin Pain oss också. Vi pratade derby och regler och det var fint. Sedan cyklade jag snabbt hem, raggarduschade och anslöt mig sedan till Paul, Mario och Polly på Ankarklause (?), en bar vid Kottbusser Brücke, där turkiska marknaden är. Det var väldigt roligt, och av okänd anledning var stämningen på topp. Efteråt träffade jag Elisabeth och Hilda och vi gick till Magnet. De åker nämligen nästa vecka, och med tanke på att jag jobbar både lördag och söndag kan jag ju inte festa med dem i helgen, så det blev lite onsdagsfest. Tyvärr var det inte riktigt min stil på Magnet, men det var ju i alla fall trevligt sällskap!
På torsdagen fick jag hoppa in och jobba två timmar för Anne (chefen) är på semester och Hanna och Annett (typ vice-chefer?) skulle arbetsintervjua Elisabeth. På kvällen hade vi filmkväll här hemma. Vi såg Rubber, en ytterst märklig typ splatter-komedi om ett telekinetiskt däck. Faktiskt fruktansvärt underhållande. Efteråt åkte jag till Potsdamer Platz och mötte Bambule/Jules, en av mina tränare (som är uttagen till Tysklands landslag i roller derby!!!), och tillsammans tog vi oss österut och hamnade slutligen med varsin öl på några trappor vid Frankfurter Tor. Lustigt nog kom Doro, min bästa derby-kompis, och hennes kompis Johannes förbi, så det blev en riktigt härlig och sen kväll. Jules är snäll och lätt att prata med och har ett väldigt fint namn (Julia) som hon hatar, haha.
I morse kom Jenny förbi. Tillsammans tog vi oss till turkiska marknaden och sedan till ett Bauhaus för jag behövde gaffatejp till min cykel och mina handledsskydd. Köpte mörkgrön. Najs. Därefter hamnade vi även på ett dm (de har typ hygienprodukter, smink och hårfärg och sådant) där jag investerade i en engångskamera. Marie åker ju snart och jag vill definitivt ha bilder av henne på min vägg. Naturligtvis även av mina andra vänner, men det var mest för hennes skull jag köpte den. Satan, vad jag kommer att sakna henne. Usch.
Första bilden tog jag dock på Johnny, för jag tittade förbi hos honom på vägen hem. Tillsammans åt vi nästan två liter danska jordgubbar (de smakade nästan som svenska!) och pratade om derbynamn och ordlekar och vilken kändis man helst skulle vilja träffa.
Nu ska jag städa innan jag i kväll går ut med mina kollegor. Kikar nog även förbi på Jules avskedsfest en sväng, hon åker till Manchester för en månad på söndag. Kan inte vara ute för länge dock, jobbar ju i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar