lördag 7 januari 2012

4 dagar till sängs.

Nej, nu får det vara nog. Någon får ta och säga till min kropp på skarpen! Detta är inte okej längre, jag orkar inte vara sjuk längre. Sedan i onsdags har jag legat hemma och varit sjuk, med undantag för i torsdags då jag och Mike låg hemma hos honom och var sjuka tillsammans. Det var väldigt fint, faktiskt. Han hade gjort kycklingsoppa som vi åt, samt en massa godis och apfelschorle medan vi tittade på det nya Sherlock-avsnittet (!!!) och en prequel (typ ett inledande avsnitt) till Inspector Morse-serien. Jag älskar BBC-produktioner, och särskilt deras mini-serier.
Men i övrigt har det alltså varit hemmaplan som gällt, och att majoriteten av tiden tillbringats till sängs syns på virrvarret av böcker (läse- och antecknings-), näsdukar och sötsaker på golvet vid huvudändan. Jag gjorde i förrgår en raggmunkssmet som räckt ända tills idag, och nu har jag slut på lingon- och hallonsylt. (Jag vet, barbariskt med hallonsylt, men något var jag ju tvungen att ha till när lingonsylten tog slut.) Jag bjöd även Gerd/Baïo på det när hon var förbi igår. Vi tittade massor på Glee och åt absurda mängder sötsaker. Det är vad man gör när man är sjuk, okej?! När hon gått tittade jag på Indiana Jones und das Königreich des Kristallschädels (alltså den fjärde Indiana Jones-filmen på tyska) med Conrad och Lenno, och sedan spelade vi (mest jag och Conrad) SingStar. Kanske inte det bästa för en person med hosta, men definitivt den bästa medicinen för att sluta tycka synd om sig själv.
Fast det har jag ju såklart fortsatt med i dag ändå. I morse tittade jag på Rapports årskrönika; under dagen har jag även avverkat ett Supernatural- och ett De kallar oss skådisar-avsnitt, samt sörjt att man inte på SVT Play kan titta på Vinterstudion utanför Sverige. Just nu tar jag en paus i På Spåret-tittandet. Senare kommer Mario och Tine förbi; tanken var att vi alla tre skulle hämta Linus från jobbet och sedan gå på fest tillsammans, men jag tror inte det går för mig. Men att ha de bägge här en kort stund kan ju knappast skada! I alla fall inte mig. Kanske dem. Men de tycks ju villiga att leva med en eventuell förkylning.

Även idag lämnar jag er med ett youtube-klipp, för det blir lätt så när man tillbringar hela dagarna med datorn framför sig. Videon ovan är en cover, för jag tycker på sätt och vis att den är bättre, men om ni vill ha originalet (med en rätt ball video) kan ni klicka här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar