fredag 27 januari 2012

En dag.

Så i ytterligare ett försök att ta tag i mitt liv har jag spenderat en dryg timma med att undersöka hur jag kan spendera nästa vinter som säsongsarbetare i alperna. Jag har:
  • skrivit till två vänner varav en har vänner som arbetar i bayerska alperna varje år och en som faktiskt är utbildad snowboardlärarinna
  • googlat på engelska och svenska och läst och/eller skummat en himlans massa sidor
  • blivit förvirrad av att alla brittiska kurser är minst tio veckor och den längsta svenska är tio dagar
  • kommit fram till att jag mycket hellre är skidinstruktör/-lärare än reseledare
Det känns bra att ha tagit tag i något litegrann. Det är också gött att enbart ha gått ur sängen för att äta frukost och sedan ha återvänt till den för tidigare nämnda research. Efter barnvaktandet i går åkte jag direkt till Ung i Berlin för en mycket trevlig och mättande taco-kväll. Det var verkligen evigheter sedan jag var där; det var skönt med gott kaffe och enkla samtal (vad gör du här/hur länge har du varit här/trevligt att träffas).
Därefter åkte jag hem och städade klart mitt rum (dammsugning, moppning, tvätt av "gardin") och mötte sedan Linus och hans österrikiska vän Dani utanför Sage, indierock-/metalklubb i ökända KitKat Club på torsdagar. Har varit där en gång tidigare med bland annat Mike, som jag sprang in i där även denna gången; med sig hade han Amy och sin vän Richard som är på besök från Storbritannien. Dansandet började dåligt och gick sedan ganska odramatiskt upp och ner, ungefär som nyckelpigan på Liseberg - ibland gött ibland lite tråkig. Hemfärden med tre fulla britter var i alla fall väldigt underhållande!
Ikväll ska vi städa hallen inför helgens EROC - European Rollerderby Conference, och i morgon har jag det tidiga skiftet på jobbet, så det verkar som om idag kommer bli en exceptionellt ointressant dag. Faktum är att jag måste gå och duscha nu, medan vi fortfarande har dagsljus, för badrumsljusen har gett upp. Av tre lampor fungerar nu en halv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar