tisdag 24 januari 2012

Böcker, Bombshells och barn.

Det blev inte Damned sedan, utan the Second Coming. Det känns inte som om jag har läst särskilt långt, men ändå är jag redan mer än 100 sidor in i den och den är väldigt rolig. Och extremt deprimerande, för John Niven levererar gång på gång information om hur vi förstör vår värld och vilka jävla puckon en del av oss är.
För tillfället ligger jag hemma i sängen och tittar på P3 Guld efter att ha gått igenom den dagliga mailskörden. Mycket inom Bombshells görs över Yahoo-grupper, och det tar sjukt mycket tid att hålla sig uppdaterad på allt. Särskilt nu med det nya hemmalaget X-Berg Cosmo Knocks, som jag är en del av! Tjohoo!
Förklaring:
Alla som är med i Berlin Bombshells, oavsett om de är med i A- eller B-lag eller inte, spelar i ett av tre hometeams: Fantastic 14; the Good, the Bad and the Gorgeous och X-Berg Cosmo Knocks. Hemmalagen har olika teman (superhjältar, cowboys och rymden) och spelar mot varandra under perioden februari-maj, enbart för ära och för att det är kul att spela med människor på olika nivåer.
Så den 18:e februari spelar vi i Arena i Treptow igen, under event-namnet Hey Ho Let's Roll!
Så varför ligger jag fortfarande i sängen klockan elva en tisdag? Jo, för jag jobbar inte idag. Varför är jag inte ute och springer? Jo, för att mina ögon känns som bowlingklot i mitt huvud, min hals kliar som hade någon dragit en spikmatta på insidan av den, och min näsa blir en kran så fort jag tar ett steg utanför dörren.
Varför är det så då? Jag tror att det är Alvas fel. Jag satt barnvakt tre gånger förra veckan och hon har varit lite förkyld, så jag tror hon smittat mig. Och sedan en hektisk helg på det, så är det väl klappat och klart att jag blir sjuk igen. I lördags hade jag det tidiga skiftet på jobbet, det vill säga att jag gick upp 4.45 och jobbade till 12, sedan åkte hem, åt, sedan åkte till träningen och från träningen till barnvaktandet. Väl där gjorde Alva sin klassiska "börja-gråta-hysteriskt-när-hon-märker-att-det-är-dags-att-somna"-rutin. Storasyster Matilda var typ världens bästa hjälp, trots att hon egentligen var dödstrött och också ville sova. Vid tio hade de äntligen somnat bägge två, och jag gick och bäddade ner mig i soffan. Jag sov dåligt, gick upp 5.15 och åkte till jobbet, direkt från jobbet till träning och sedan därirån till Lerchen & Eulen där jag hängde med Bruno och hans (flick)vän Ida tills det var dags att träffa Pocket vid sex. Pocket klippte mitt hår (det ser helt jädra fantastiskt ut, hon är briljant) och sedan gick vi och åt pizza på pizzerian där Ida arbetar. Sedan åkte jag hem och SOV.
Så det kan eventuellt haft något att göra med att jag inte är helt kry. Därför ska jag tillbringa en stor del av dagen hemma, tänkte jag, enbart med spännande utflykter såsom turkiska marknaden för att fixa frukt och grönt, samt affären för att införskaffa flingor och sylt och sådant. Kanske stämmer träff med någon ikväll, vi får väl se. Nu har jag huvudvärk och tänker äta frukost innan jag duschar och stämmer träff med Linus (för att gå på turkiska marknaden tillsammans).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar