onsdag 4 januari 2012

Wasabiärtor istället för nässpray.

Jag är inte bra på att ligga hemma (ensam) och vara sjuk. Men när jag träffade Linus, Rebecka och Anna på ett café idag för att spela spel gick det verkligen inte alls. Jag var jättelångsam och kunde verkligen inte fokusera. Jag hoppas det går över tills på fredag, för då vill jag simma med Gerd/Marie Baïonette/Baïo. Och på måndag börjar ju äntligen träningen igen, så då MÅSTE jag vara frisk.
Förkyld pose-bild.

Förkyld såhär-mår-jag-egentligen-bild.

Något som är trevligt är att Mario äntligen är hemma från Cambridge igen. Han åkte till Polly samma dag jag kom tillbaka till Berlin, så vi hade inte träffats på typ en månad (okej, kanske tre veckor) när vi äntligen sågs idag.
Något som är mindre trevligt är att Adam åkte idag. Vi hängde en stor del av dagen igår medan Amy arbetade, vi åt lunch och promenerade och det var riktigt fint, trots att vädret var emot oss.
I övrigt hade vi julmiddag med jobbet igår; försenat, då vi inte hann före jul. Jättetrevligt! En fancy, vegansk restaurang i Mitte. Jag åt rödbets-... någonting. Inte -carpaccio. Det var dock en av förrätterna, tror jag. Gott var det i alla fall! Och pratglatt. Bäst var den veganska Apfelstrudeln - som en dröm.
I present får ni av mig idag en jättebra låt:
...samt en låt som var jättebra fram tills den surrat runt i mitt huvud hela dagen, irriterande nog. (Definitivt inte mitt eget fel för att jag lyssnade på den 5 gånger i rad i morse.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar