måndag 2 januari 2012

May we all have our hopes, our will to try.

Jag jobbade till klockan 16 på nyår, sedan åkte jag hem och skålade i champagne med Lenno, Conrad och Conrads kusin. Jag plockade ihop saker att ha på pizza, gjorde mig i ordning och köpte på vägen två små flaskor Rotkäppchen. Väl hemma hos Tine gjorde vi pizza, hade tjejsnack, smälte tenn för att spå vårt 2012 (jag fick en drake - jag ska passa mig för att gå i luften; jag skiter väl egentligen i betydelsen, för jag fick en drake!), smällde inomhussmällare med glitter i och dansade till fantastisk radiomusik fram tills klockan tio i tolv, då vi tog oss upp på taket och tjoade, ooh:ade och aah:ade i jämnhöjd med raketerna.
Kvart över ungefär drack vi den sista champagnen (och sekten) och jag tog sällskap med britten Richard för vi skulle åt samma håll. När jag bytte från U7:an till U1:an var den så full att jag inte kunde se stationen och råkade hoppa av på Schlesisches Tor istället för Warschauerstr, men det betydde bara att jag fick gå över Oberbaumbrücke, som var full av dansande och galna människor som smällde smällare och raketer. Jag tror jag var mer oroad när jag gick genom Neukölln för att ta mig till tunnelbanan och Tine än jag var när jag gick däröver (vilket ju är märkligt, för nu var ju människor inte bara skjutgalna utan även märkbart berusade). Jag kom i alla fall säkert fram till Monster Ronson's Ichiban Karaoke där Mike hade bokat ett bås. Jag kände bara honom och Amy, men det var helt okej, för jag var i ett karaokebås fyllt med glada, fulla, sjungande britter. När båstiden gått ut tog vi oss till stora rummet och jag fick sällskap på scen av en okänd kille och vi sjöng tillsammans Papa Don't Preach. Ett av mina bästa nyår, om inte DET bästa, någonsin.
På nyårsdagen städade jag mitt rum litegrann och badrummet väldigt noga, för det var min tur att göra det den veckan och det var ju söndag, så sista chansen, innan jag träffade Amy och Adam, en vän till Amy på besök från Storbritannien, på ett café vid Hermannplatz. Amy var otroligt bakfull och tog sig hem, så jag och Adam hängde själva ett tag.
På det hela taget har jag haft en riktigt fin nyårshelg, och ska nu samla mig själv för att så småningom ta mig till jobbet och möta min chef gällande min uppsägning. Det kommer eventuellt bli lite jobbigt. Men jag hoppas hon förstår. Gott nytt år!

(Ja, titeln är ett citat från ABBA:s Happy New Year. Så cheesy är jag!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar