onsdag 19 januari 2011

Bilduppdatering!

Tidningsläsning för att hitta jobb; blev korsordslösning av hela grejen.
Söndagspromenad på Tempelhof.
Tvätten luktar rent och ser ren ut - alltså är den ren! Så är det bara. Nu hänger den på ett tvättställ i mitt rum, som ni kan se på bilden av mitt rum (eller det kunde ni visst inte, jag vinklade kameran så ni slapp det). Ja, det är lite stökigt. Deal with it! Som ni ser har jag också fått in en bänk; den kom med det nya köksbordet, men det finns liksom inte riktigt plats för den i köket. När ni en dag får en bild på köket kommer ni att förstå grejen.
Sedan jag skrev sist har jag promenerat med stackars Marie, vars au pair-barn ibland lever rövare så att jag inte förstår hur hon klarar sig. Faktum är att jag sitter och väntar på henne nu med; vi ska inviga mina Glee-boxar. Glee har bara precis börjat gå i Tyskland, så Conrad och Lenno tittade på pilot-avsnittet i söndags. På tyska! Om jag inte jobbar nästa måndag klockan 20:15 ska jag banne mig se det då!
Mitt rum!
Jag har även gjort framsteg i min matlagning; jag improviserade fram en pastasallad med lättstekta morötter- och paprikaskivor, feta och en dressing av olja, vitlök, italienska kryddor (den bästa blandningen!) och lite tomatpuré. Jag är ett geni! Så gött var det. Om ni undrar över tomatpurén så var det för att jag trodde jag köpt två stora burkar passerade tomater: ack nej, det var två stora burkar tomatpuré. Så nu måste den gå åt! Recepttips mottages gärna.
Olästa böcker, Glee-boxar, julklappsskiva och tyskt lexikon.

2 kommentarer:

  1. Alltså, Glee-boxAR? Jag har bara en! Vad sjutton har du för någon annan`? I wantz.

    SvaraRadera
  2. Tomatpuré i stora burkar? Ja jösses amalia... Vi brukar köpa trippelkoncentrerad tomatpuré på tub, bara för att det låter så häftigt. Vi har inte kommit fram till vad dom gör när dom koncentrerar den från enkel till dubbel till trippel, men tomatig är den minsann haha.

    SvaraRadera