fredag 14 januari 2011

Internet hackar, om ni bara får ett halv inlägg.

Jag har ett rum! Jag flyttar in på söndag. Yay!
Idag var jag och Linus och köpte en madrass till mig, så jag åtminstone skulle ha det i mitt rum. Annars har dagen tillbringats med huvudvärk och jobbsök. Jag sökte några av jobben i Zitty, tidningen Astrid tipsade mig om, bland annat ett på Hard Rock Café. Det kanske låter löjligt, men det känns som om det skulle kunna funka! Det skulle nog vara likt jobbet jag hade i somras, och eftersom det är ett turistigt ställe skulle jag få nyttja min engelska samtidigt som jag utvecklade min tyska.
Annars tipsade en tjej på Ung i Berlin mig igår om bageriet där hon jobbar, i Prenzlauer Berg, och att de söker folk, och att hon har hankat sig fram på sina tyskkunskaper där, så det skulle kunna funka med!
Ikväll sitter jag ensam på Linus rum, då han är på jobbet och jag inte orkade gå ut. Kanske ska göra det senare ändå, Jenny och Marie skulle träffas och ta någon öl. Jag är ganska opepp. Trött och vill inte göra en eventuell sjukdom värre, samt slösa pengar. Jag får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar