lördag 22 januari 2011

Möbelcheck, kompishäng och pappersfix.

Det är väldigt svårt att gå upp på morgonen när man inte har något att gå upp till. Jag vaknade egentligen vid tjugo i tio idag, men fann ingen mening i att gå upp så tidigt och somnade därför om. Det har varit så under veckan. Det är för skönt att sova!
I torsdags träffade jag Oliver och Gabriella på Hermannstraße; Gabriellas vän och kollega på WMF (stället som säljer alla onödiga köksprylar du inte alls behöver till ett fruktansvärt orimligt pris, om jag förstått saken rätt) ska nämligen flytta ifrån staden och säljer därmed en massa möbler. Gabriella och Oliver köpte en liten byrå, men jag hittade inget speciellt. Dock stannade vi och pratade länge, vilket var väldigt trevligt.
Med gemensamma ansträngningar fraktade vi sedan den lilla byrån, som plötsligt verkade mycket större och otympligare, till deras lägenhet. Helena kom också, och O&G (för långa namn för att skriva ut bägge hela tiden) bjöd på Pfannkuchen/Berliner, dvs syltmunkar, och kaffe. Efter fikat lagade vi mat, och efter gemensam måltid åkte vi sedan till Ung i Berlin, där det blev bak och en omgång av något Sverige-spel.
Efteråt åkte jag hem och fixade kontraktet med Conrad och Lenno, vilket resulterade i att jag gick upp löjligt tidigt fredag morgon för att gå till Bürgeramt; någon myndighet där jag fick anmäla att jag bor här, och fixa det papper som behövs för att jag ska få arbeta här. Så nu är det fixat med!
På fredagkvällen åkte jag, Marie och Jenny till Helena i Friedrichshain. Vi pratade mest, men spelade även ett annat Sverige-spel som Marie fått i julklapp, och drack ett väldigt gott te.
Vi åkte därifrån ganska tidigt, och jag, Jenny och Marie sammanstrålade med Linus på Kottbusser Tor och gick till Kreuzburger. Vi spelade lite till och sedan åkte jag hem till vad jag trodde du skulle vara en lite ensam natt; icke då! När jag kommer hem är Conrad fortfarande vaken och tittar på Glee, då han fått låna den första säsongen från mig, så jag slår mig ner i fåtöljen jämte hans och tillsammans tittar vi på Glee till klockan tre på natten. Väldigt mycket bättre än att åka hem och ensam titta på P.S. I Love You, som min plan annars var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar