onsdag 27 oktober 2010

Världens fulaste skor!

Jag gillar inte att vara en gnällig person, men jag är det ändå. Idag var jag bitter, gjorde bloggen till mitt utlopp för det, och det gav mig kvällsplaner som var riktigt, riktigt trevliga. Tack, Linus. Men mer om det senare! Doof, alltså Zoof och Daniel, var ju här! Och det måste jag ju berätta om först. Allting i tur och ordning.
Lördag:
Jag åt en sanslöst rejäl frukost på lördagen, innan jag åkte till Görlitzer Bahnhof, där Doof satt och försökte komma ihåg hur man spelade kortspelet hockey. De misslyckades, men påbörjade istället utvecklandet av ett kortspel som verkade mycket mer intressant. Efter att ha hängt och pratat tills klockan ett, då de fick checka in på hostelet, gick vi till den dyra second hand-affären, den där bilderna till pollen om de fulla skorna togs. Vinnaren hade ju redan korats, de röda bepälsadeskorna, men! De har nu blivit slagna. Detta är ingen omröstning, detta är konstaterat fakta. Här är världens fulaste skor:
Efter att de checkat in så duschade de länge, så jag hann läsa ut Artemis Fowl och bli otålig, det vackra vädret till trots. Jag strosade runt och hittade en prylbutik, men så hörde de av sig. Vi lunchade på den vegetariska snabbmatsrestaurangen och åkte sedan till Alexanderplatz. Resten av dagen spenderade vi med att gå därifrån längs med Karl-Liebknecht-Straße och Unter den Linden till Brandenburger Tor. En bra väg, där man hinner se de mesta turistsakerna (Fernsehturm, Brandenburger Tor, etc.), men även skåda det vackra Berlin. Vi gjorde avstickare för en marknad längs med avstickaren från floden Kupfergraben, och för torget där tyska studenter brände litteratur, en gång för länge sedan.
Det blev inte så mycket mer på lördagen, för vi var alla väldigt trötta. I morgon ska jag försöka hinna ikapp med bloggen igen. (Och för Isabellas skull försöker jag dela upp det mer med bilder och styckindelning, för hon klagade på att det var svårläst. Bah!)

1 kommentar:

  1. Definitivt världens fulaste skor - jag är imponerad. Och jag saknar dig, vettu.

    SvaraRadera