onsdag 6 oktober 2010

One look at you and I can't disguise I've got hungry eyes.

Idag har jag haft huvudvärk mest hela dagen. Jag kände det precis innan jag skulle åka hemifrån, men var stressad och glömde ta en tablett. Dumma, dåliga minne. Dock har det varit en helt okej dag ändå, trots att skolan höll på att ta död på mig, inte för att det var svårt utan för att klassrum tycks ha en huvudvärksförstärkande effekt.
Jag var skeptisk till om jag skulle kunna njuta av bowlingen. Dock, eftersom den redan var betald, beslöt jag mig för att försöka, och det är jag väldigt glad att jag gjorde, för även om jag var helt klart sämst av dem jag spelade med så var det mycket roligt. Vann gjorde Carlos (Spanien, tror jag), tätt följd av Nidhin (Schweiz) och sedan vet jag inte vem av Alex (Schweiz) och Katya (Ryssland) som kom därefter, men sist var alltså jag. Som vanligt, när det gäller bowling, haha. Läraren som tog med oss dit, Martin, var samme man som presenterade klasserna första dagen, och döm om min förvåning när jag precis missar käglorna och han säger: "Nästan!". Jag trodde jag hört fel först, men icke. Han visar sig vara en tillfälligt emigrerad Lundabo som läst såpass mycket tyska att han får undervisa på skolan och därmed får sin fortsatta undervisning gratis, plus lite pengar. Han ska göra Goethe-provet i oktober för att sedan läsa till veterinär i Tyskland (för i Sverige är det bara 100 platser om året).
Efter bowlingen åkte jag till Potsdamer Platz för att införskaffa biljetter till Harry Potter and the Deathly Hallows: I till mig, Marie och Sophie. Så den 17 november ser vi den i 3D på Sony Center! Jag är oförskämt exalterad!
När jag kom hem spelade radion Hungry Eyes och jag var nöjd. Nu ska jag läsa in det jag missade igår, och repetera annat. Tschüss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar