tisdag 9 november 2010

Avsked, brunch och musikaler.

Söndag 31/10
Söndagen var dagen för avsked och det hatade jag. Dock fick jag och Martin ju en extra timme tack vare omställningen till vintertid. Ändå gick tiden för snabbt och plötsligt var vi på flygplatsen och skulle säga hej då och när han försvunnit in genom tullen fick jag en känsla av panik över att vara i samma stad, på samma plats, men inte tillsammans. Jag trodde jag skulle gå sönder. Jag åkte tillbaka hem (med en smärre felåkning på grund av ledsenhet) och distraherade mig med tv-serier.
Köksbord under brunch.
Som tur var hade jag varit smart nog att göra upp planer för dagen. Ett mycket stort tack till Linus och Marie som kom till min undsättning. Vid ett träffades jag och Linus uppe vid Wedding och han drog mig med till den största brunchen jag någonsin varit på. Alla (säkert minst 25 pers) hade med sig något för att bidra (jag hade bara honung och det var bara en person som tog av den - jag kände mig lite dålig) och jag satt och tjuvlyssnade på tyskar, försökte prata litegranna och pratade även med svenskar.
Vi funderade på att gå framåt tre, men då dök förslaget om Settlers upp. Jag, som aldrig spelat Settlers och nu skulle försöka göra det för första gången på tyska, fick som tur var vara i lag med Linus. Det visade sig vara otroligt trevligt, även om jag och Linus inte vann. Vilket vi egentligen förtjänade, såklart.
Köksväggskonst.
Vi åkte hem till mig och var väl hemma vid åtta någon gång. Linus åt inhandlad halloumi, jag åt något jag med, och vi drack te. När Marie dök upp för den planerade musikalkvällen hade hon med sig Dirty Dancing 2: Havanna nights och Hair. Det var otroligt fint; vi samlade alla mina kuddar och täcken på golvet framför tv:n och mös. Naturligtvis, eftersom jag är jag, så somnade jag ifrån de sista kanske tio minuterna på Hair, så när jag vaknade fick Linus och Marie återberätta slutet. Högst märklig, sorglig film. Sedan åkte de hem, för klockan var ju runt ett någonstans. Jag gjorde ett försök att gå och lägga mig, men jagades av jobbiga tankar. Till sist lyckades jag somna ändå, men sov inte mycket eller bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar