måndag 22 november 2010

Sjukare.

Söndag 7/11
På morgonen skulle jag ha haft en extralektion, men jag fick ställa in och somna om, för jag lät som Cher när jag vaknade. Dagen spenderades återigen mest i sängen, i ett försök att sova och vila bort sjukdomen, då jag hade planer för kvällen. Jag fick dessutom en jobbig insikt den söndagen; det är ett ensamt liv jag har valt att leva nu. Om jag vill genomföra alla de resor och uppleva de upplevelser jag har tänkt mig, då kommer jag leva ett ensamt liv de kommande åren.
Ines och Mia.
Jag återvände till Linus framåt aftonen. Vi tittade på det nya America's Next Top Model-avsnittet och spelade backgammon. Han var hänsynslös denna gången och slog mig med 5-0. En neslig förlust, men jag misstänker att han behövde det eftersom jag vann över honom andra gången jag någonsin spelade. Jag lade även fram min teori om det ensamma livet för honom, och han påpekade att det behöver inte bli så illa. Jag kanske kan hitta någon som vill samma saker som jag. Det var en fin tanke.
Trots min sjukdom så följde jag med Linus ut till flygplatsen, då hans tvillingbror och dennes flickvän hade en mellanlandning på sex timmar i Berlin. Där mötte vi upp med ovannämnda, samt Mia, Ines och Jenny. Det blev en mycket trevlig natt på Schönefeld, om än kanske inte den bästa aftonen för någon med en kraftig förkylning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar