söndag 14 november 2010

Chokladbollar och hemmafest.

Fredag 5/11
Jag och Marie hade pratat om att träffas, och när min extralektion flyttats så ringde jag upp henne och blev hembjuden till henne på fantastiskt kaffe och minst lika fantastiska chokladbollar, som hon bakat tillsammans med sina barn dagen innan. Det var fint och välbehövligt att bara sitta på hennes säng och samtala; det hade hunnit bli rätt så länge sedan sist.
Efter en härlig, givande konversation åkte jag hem, åt och bytte om för festen senare på kvällen. Planen var att ha min extralektion och sedan åka till Linus och dricka lite vin och spela lite backgammon innan vi gick till festen tillsammans, men i sista sekunden dissade han mig! Illa, illa. Men jag hade min givande extralektion och åkte sedan tillbaka till Marie. Medan hon gjorde sig i ordning drack hon lite vin och jag en öl, innan vi tillsammans (först gick förbi ett Spätkauf och sen) hittade rätt buss och hoppade på.
En rökande Daniel och en låtsasrökande Marie.
Vi anlände väl rätt så tidigt, runt halv tio skulle jag tro. Kvällen inleddes med Cops and Robbers, en dryckesspel-version av Maffia. Sedan drog festen igång mer och mer och jag och Marie skiljdes åt och jag spenderade istället mycket av kvällen tillsammans med Daniel, en designer från Stockholm vars familj var i Berlin i ett par dagar och som kände Mia som bodde i lägenheten.
Framåt tre, tror jag, drog jag och Daniel, som tillfälligtvis huserade i ett hotellrum på Ku(rfürsten)damm och därmed skulle åt samma håll, oss hemåt. Det var en otroligt nice första hemmafest och jag bekantade mig med mer av Berlins folk och beteenden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar