fredag 5 november 2010

Day of the esses: bitterness and Pongress.

Onsdag 27/10
Läskig skräckfilms-liknande modern konst.
Onsdagen var en dum, dålig och omotiverad dag. Ni fick ju ett bittert och ensamt inlägg den dagen, och dessutom hade jag lite dåligt samvete över att jag hade varit ute och haft kul med Doof dagen innan, när Max, das Kaninchen, hade dött. Det är sådant som man inte ska gå runt och ha dåligt samvete över, jag vet, men jag hade det ändå.
Hur som helst så visade det sig att att klaga på bloggen var precis rätt sätt att göra något åt sin situation. Linus, som jag träffat på Ung i Berlin torsdagen innan (jag hittade precis två stavfel efter att ha skummat det inlägget, förlåt! Jag korrekturläser inte, för jag är lat), hörde av sig och informerade mig om att så får man inte må när man är i Berlin. Han bestämde att vi skulle träffas senare och gå på Berlins första "Pongress", ett uttryck som jag fortfarande inte riktigt kan definier. Det innebar i alla fall en modern konstutställning tillsammans med bar (för vi är ju i Tyskland, där inget kan fungera utan alkohol) och två pingisbord, varav ett var liksom... i 3D. Jag kan inte förklara det ordentligt, men ni får en bild.
Bordet i bakgrunden (Linus spelade rundpingis med några mästare på denna bilden.)
Vi var på Pongressen i någon dryg timme. Jag gillade särskilt att spela på (i?) 3D-bordet och den konstiga moderna konstfilmen som behandlade Jesus, Lady Gaga och Paris Hilton i diverse djurformer och en massa fäger. Vi vandrade runt i Kreuzberg lite, Linus visade mig en fantastiskt trevlig gata med restauranger och caféer som jag inte ens känt till tidigare, och nu tyvärr inte minns vad den heter. Sedan gick vi uppför Kreuzberget (berget/kullen i Viktoriaparken), högst upp till tornet som jag hela tiden trott varit en kyrka. Min besvikelse över att det inte var en kyrka var enorm, men det trevliga sällskapet vägde upp emot det. Sedan åkte jag hem och sov!

1 kommentar: