söndag 14 november 2010

Nudlar och inbjudningar.

Efter ett längre en rekommenderat uppehåll ska jag idag försöka skriva ikapp åtminstone tre dagar. Heja mig!

Tisdag 2/11
På tisdagen gick jag i skolan. Det var lite segt, den nya klassen är... jag vet inte riktigt, alla är ju snälla och så, men det är inte lika hjärtligt. Alla är ofta sena (i och för sig, denna dagen, även jag), och eftersom franska är ett så gemensamt språk så används det direkt när någon inte förstår ett ord, istället för att ågon ska försöka förklara det på tyska. Det stör mig.
Hur som helst! Efter skolan åkte jag hem, införskaffade de underbara nudlarna från nudelvagnen som står på marknaden här utanför, och prövade med gris istället för kyckling. Kyckling är mycket godare. Jag slog mig ned med datorn och skype och tillbringade en eller ett par timmar där, chattandes med diverse vänner, däribland Linus. Efter att ha fått Nightmare Before Christmas-cravings och råkat projicera dem på honom så åkte jag tillbaka dit och vi lagade mat. (Här skulle ni fått en fantastiskt fin, arrangerad bild, men min dator märker inte av när jag kopplar in min telefon.) Dock hann vi inte se filmen, då vi promenerade bort till Mia, Ines och Edvinas lägenhet för att hämta Linus väska och cykel. Vi hängde där en stund, och jag blev bjuden till mitt livs första hemmafest den kommande fredagen.
Därefter skjutsade Linus mig halva vägen tillbaka till honom, och sen skjutsade jag (!) sista biten. Livsfarligt, roligt och som tur var dog ingen av oss. Det var nog första gången jag skjutsat någon på cykel. När vi återkom till hans lägenhet drack vi lite vin och spelade backgammon och jag vann. Andra gången jag någonsin spelar backgammon och jag vinner! Gött!

1 kommentar:

  1. Alltså, den där linus verkar vara en hyvens kille ;)

    SvaraRadera