söndag 14 november 2010

Spelkväll på Mama.

Torsdag 4/11
Som vanligt var det skola (jag kan lika gärna sluta skriva det) på dagen, och efteråt gick jag till Retro, det fantastiska bagel-stället, och köpte en bagel to go. Jag pratade lite med Rihanna, holländskan som jobbar där och som jag pratat med tidigare. Jag berättade att jag vill komma tillbaka till Berlin i januari, men inte vet hur jag ska söka jobb och lägenhet. Hon sade åt mig att skriva upp mitt namn på en lapp så skulle hon hitta mig på facebook, så kan vi fika någon gång och så kunde hon hjälpa mig med boende och jobb! Allt handlar tydligen om kontakter. Jag blev så hjärtans glad och tacksam! Berlin är fyllt med fantastiska människor.
På kvällen var det Ung i Berlin som gällde; vi skulle träffas hos Linus vid sju och sedan dra vidare till någon bar. Jag var försenad av någon anledning som jag inte minns såhär i efterhand, så jag hann i princip bara komma dit innan vi gick vidare. Vi gick till baren Mama och slog oss ner vid diverse mysiga små bord (det hade kunnat vara spådomskonstsalen i Harry Potter, fast mysigare) och började spela Bubblan. Ni vet, det där kortspelet. Det var kul (även fast jag förlorade 2/3 gånger), särskilt som Linus brittiske vän Daniel var Honorary Swede för kvällen, så vi var tvungna att försöka förklara spelet på engelska.
När det gick för dåligt ställde jag mig och pratade med Linus och Karin, det är hon som håller i Ung i Berlin. Vi beslutade att vi ville spela Yatzy, så jag och Linus gick hem till honom och hämtade tärningar. Utanför dörren sprang vi in i en söt folkmusiktjej som jag nu tyvärr inte minns vad hon heter och tillsammans gick vi alla tre tillbaka och spelade Yatzy med Petter och Karin. Det var en härlig kväll med en lätt dos av klarhet. Berlin blir bara bättre och bättre.

1 kommentar:

  1. Hejsan! , Jag skulle behöva hjälp med hur man
    kommer in får ett jobb i berlin, Kan du hjälpa mig tror du ? Hanzon_87@hotmail.com

    SvaraRadera