måndag 22 november 2010

Sjukast, alt. Get sick soon.

Måndag 8/11
På måndagen nådde sjukdomen sin topp och jag tyckte otroligt synd om mig själv hela dagen. Jag vägrade vara sjuk i min ensamhet, så efter skolan åkte jag tillbaka till Linus som propsade i mig två eller tre koppar ingefärste. Vi tittade på 9, en fantastisk, otroligt väl-animerad film om säckvävsdockor som lever vidare efter att jorden gått under i kriget mellan människan och maskinen. Sedan somnade jag till Harry Potter and the Order of the Phoenix. Vi försökte även titta på Harry Potter and the Goblet of Fire, men streamen var dålig och det började bli sent, så jag åkte hem istället.
Någonstans mitt bland allt filmtittande och tedrickande presenterade Linus den lysande och egentligen självklara idén med "hemgjord" pizza. Man köper mozzarella-fryspizza (för i ärlighetens namn är ingen av de andra sorterna särskilt goda), och sedan har man på precis vad man vill innan man skjutsar in den i ugnen. Vi hade på rädisor, paprika, vitlök och oförskämda mängder fetaost. Det får man ha när man är sjuk, nämligen.
På väg hem slog det mig att tanken jag hade haft dagen innan, om det ensamma livet jag valt, kanske inte måste stämma helt. Bara man träffar rätt människor att dela ensamheten med så blir den förvånansvärt o-ensam. (Dagens Nalle Puh-artade visdom.)

2 kommentarer: