tisdag 9 november 2010

Zoo och rumpor.

Lördag 30/10
Noshörningsrumpa.
På lördagen fick vi en härligt långsam start, sådär som jag och Martin kunde vara bra på, men vi tog oss slutligen iväg till Berlin Zoo. Tyvärr hade minst hälften av alla Berlins barnfamiljer också hittat dit, men ändå. Vi köpte varsin kombobiljett för både zoot och akvariet och gav oss sedan in. Martin hade med sin superduperkamera, men jag hade bara min lilla vanliga, som inte alltid vill fokusera rätt. Alltså, mycket tid att njuta av omgivningen medan Martin pillade med alla inställningar på sin awesome-kamera. Jag fick mest rumpbilder.
Manet...rumpa?
Zoot var fint, om än fyllt med barn och lite kallt. Och stort! Och lite svårhittat. Vi missade ju tyvärr Knut, den lilla isbjörnspojken som inte är varken liten eller pojke längre. Eller, alltså, han är ju fortfarande en manlig isbjörn, men inte ett barn längre. Stor, stark, manlig, o-transig isbjörn. (Så vitt jag vet.)
Vi köpte ju biljetter till akvariet med, och jag hoppades på en sådan där tunnel där man kan gå bland en massa exotiska fiskar och hajar och känna sig omringad av vattnet utan att sväva i livsfara och/eller vara blöt (jag saknar dykning). Tyvärr var det inte alls så, utan det var olika separata akvarier med olika fiskar. Det var mörkt och fanns många svårläsliga skyltar med information, och högre upp i huset fanns även amfibier och insekter. Vi skippade insekterna.
När mörkret föll och zoot stängde tog vi buss 100 från Zoologischer Garten till Brandenburger Tor. Därifrån gick vi till förintelsemonumentet och sedan åkte vi hem. Väl hemma hade vi en lugn kväll med How I Met Your Mother och Cougar Town.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar