torsdag 4 november 2010

Mackor och... förnödenheter.

Tisdag 26/10
Tisdagen var Doofs sista dag i Berlin, vilket gjorde mig en smula ledsen. Efter min skolgång träffades vi på cafét med de fantastiska mozzarellamackorna vid Checkpoint Charlie, och denna gången var det min tur att vara sen! Och det var jag med hela... tio minuter? Kanske till och med femton! Illa illa. Försenad på grund av ett toalettbesök, till råga på allt. Sablans natur. Nåja. Vi införskaffade de legendariska mackorna (efter att jag gått runt kvarteret för att hitta en bankomat) och slog oss ned. (Jag gjorde allt jag kunde för att få bilderna att ligga jämte varandra men icke.)
Efter att ha ätit upp och lämnat Doof med (vad som visade sig vara felaktiga) instruktioner för hur de skulle hitta till muren lämnade jag dem för att träffa Katrin på Starbucks precis i närheten. Vi hade en givande timme och ska träffas mer.
Efter att ha insett att jag gett Doof fel instruktioner och därmed gått rätt själv möttes vi upp vid ett ställe där muren stått och källaren till Gestapos högkvarter varit. Fast rätt snart därefter tog vi buss M29 till Hermannplatz där man egentligen inte vill hänga, för det gör alla knarkare, men idag var det en fin liten marknad, och Daniel åt nudlar från ett av de väl utplacerade "China box"-ställena.
Ompackning pågår.
Hermannplatz var dock tämligen ointressant, så vi åkte tillbaka till Doofs hostel och gick därifrån till Lidl. På Lidl var vi löjligt länge. Doof skulle ha matsäck och... förnödenheter. Vi gick långt till och från Lidl (det var tyngre på väg från) och bestämde oss för att de skulle hämta sina väskor och packa om lite innan vi skulle sätta oss på Café Marx precis intill och bara njuta av varandras umgänge innan de skulle åka till Hauptbahnhof för middag och avfart med tåg tillbaka till Sverige.
När det väl var avklarat, efter diverse påpekanden och pikande från min sida, gick vi till Marx. Där hittade vi på en fantastisk lek, som gick ut på att vi skulle gå igenom hela alfabetet och hitta den bästa utklädnaden på varje bokstav. Jag minns tyvärr inte alla briljanta saker vi kom på, men på något sätt blandade vi ihop livvakt och badvakt, vilket resulterade i en härlig inre bild av en man med stenhårda solglasögon, öronsnäcka och röda badbyxor. Jag tror nog Doof kan hjälpa mig komma ihåg mer saker?
Därefter skiljdes tyvärr våra vägar åt, när vi tog U-bahn åt olika håll. Jag för att åka hem till Steglitz, de för att åka hem till Sverige för att förbereda sin flytt till Mölndal. Det var fint att ha dem här.

1 kommentar:

  1. hahaha åh! strumptricket! det gör jag alltid! så slipper man klirret. himla smart alltså. :P

    SvaraRadera