måndag 8 november 2010

Botanischer Garten revisited.

Fredag 29/10
Tidigt på morgonen gick jag upp och åkte till Tegel för att hämta Martin. Tyvärr tog jag ju inte med morgontrafiken i min tidsberäkning, så den stackars pojken ringde innan jag var framme och frågade vart jag var. Men när jag väl kom fram fann vi varandra snabbt och dagsbiljett för kollektivtrafiken införskaffades.
Väl hemma på Albrechtstrasse så somnade vi. Lite konstigt kanske, men vi var bägge dödströtta. När vi vaknade gick vi uppför Schlossstrasse till falafel-stället som jag och Henric pratade om som ett maffia-hak när han var här. De hade otroligt god halloumi! Martin åt kebab, och den var tydligen också bra, som jag förstod det.
Martin med Haralds släkting.
Därefter gick vi i höstsolen till Botanischer Garten och betalade studentpris för oss bägge två (så busigt!) och tillbringade sedan resten av eftermiddagen där.
Därefter svängde vi hemom och gav oss sedan av för att hitta Legacy, tidningen där Myhrding var med. Efter att ha åkt hela vägen till Treptow och sedan till Friedrichstrasse för att alla i bandet skulle få ett ex så hittade vi en liten restaurang där vi åt middag; Martin åt någon kobit och jag åt någon lammbit.
På kvällen mötte vi upp med ett gäng svenskar i närheten av Görlitzer Bahnhof och hade en trevlig, om än inte Berlin-lång, utekväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar