lördag 11 september 2010

Anti-pub crawl 666

Det hände inte riktigt något intressant igår (förrän på kvällen då), därav inget inlägg. Efter skolan åkte jag hem och försökte sova lite eftersom Berlins klubbar drar igång som bäst typ två på natten och jag behövde sova om jag skulle orka med det. Jag misslyckades, men vilade i alla fall. Sen tog jag S- och U-bahn till Senefelderplatz. Det tog något längre tid än planerat. Först kom inte mitt S-bahntåg på en kvart (jag trodde inte jag bodde SÅ off, men tydligen), och när jag bytte till U-bahn sade en röst på tåget (fast på tyska då) "Detta tåget slutar här. Snälla, gå av och fortsätt med ersättningsbuss." Jag gör som den kroppslösa rösten säger åt mig, för det har jag hört är bra, och går upp till gatan; inte en buss så långt ögat når. Efter lite planlöst drivande och många människor som frågade vilka bussar jag menade när jag bad om hjälp kom jag till nästa hållplats. En tjej som kom upp ur stationen sade att jodå, visst går tågen vidare, och ger mig en lite konstig blick för frågan. Grejt tänkte jag irriterat.
Man blir röd i Berlin; jag och Marie på Joe's.
Till slut kom jag fram till Yesterday bar, och en stund senare kom Marie. Det var ett rejält gäng som sedemera lämnade flower power-baren och satte kurs mot the Last Cathedral: en goth-bar som en gång ägts av Rammstein (mamma, pappa: det är ett världsberömt tyskt band). En tjej jag pratade med på toaletten klagade på alla turister som kom dit och tittade konstigt på dem. Jag förklarade att det var en pub crawl och bad om ursäkt. Hon sade att jag var okej, för jag var ju i alla fall klädd i svart. På the Last Cathedral prövade jag även Diesel, som jag trodde bara var en sorts öl. Inte så illa som det verkar!
Sedan gick vi till ett underbart ställe, King Kong Klub, som hade tweepop kväll. Där spelades till exempel Jens Lekman och Pulp. Dit lär jag återvända.  Därifrån gick vi till Fire Club som var rätt lamt, men där vi träffade roliga svenskar (i övrigt var det i princip bara australienare på pub crawlen). Från Fire Club till Joe's Bar (påväg dit passerade vi Godot, så till Joe's kanske jag faktiskt hittar igen) där ett band spelade. De var rätt bra och stället var rätt mysigt, men alla var på danshumör nu, så det passade inte riktigt. Därefter blev det Frannz, en klubb med ett rock/pop-golv och ett elektrogolv. Tyvärr inte så bra som det låter, typ som ett dåligt Magnet, men vi startade upp elektrogolvet och dansade en stund.
Vi påbörjade pub crawlen vid nio, jag låg i sängen vid kvart i fem. Rätt stabilt! Idag ska jag hämta cykeln i Spandau, men jag väntar nog lite. Måste samla mod för att våga ge mig ut i den tyska trafiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar