måndag 13 september 2010

Ganz müde, schlecht Tag.

Idag har väl inte varit den bästa dagen i Berlin. Jag kunde inte somna igår, och eftersom jag var trött blev jag sentimental, så jag grät och saknade massor igår. Tråkigt och jobbigt. Saknaden sitter i än idag, och jag är uttråkad och rastlös, men orkar ändå inte göra något. Så dumt när man har en stad full av möjligheter utanför gården!
Jag plockade just själv ut mitt stygn, för jag orkade inte med det längre (alltså, det skulle ju ändå ut idag, men jag skulle egentligen fått hjälp). Såret verkar ha läkt väl, men jag har ont där stygnet satt, vilket jag finner en smula udda. Det är liksom hårt och svullet där med. Vad innebär det?
Jag var duktig idag och cyklade till skolan, trots regn och trötthet. Efter skolan lunchade jag med några klasskamrater på ett ställe som har halva priset på allt. Jag lyxade till det och åt en Rumpsteak med pommes. Slutkostnad, men dricka och allt: under €7.
Jag hade tänkt gå till das Schloss och leta efter en höst-/vinterjacka, men jag vet inte om jag orkar det. Det är inte rätt dag för det.
Dessutom bråkar mitt internet! Gah!

3 kommentarer:

  1. Imorgon blir en mycket bättre dag!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det kommer vara svullet och hårt ett tag, det var det i alla fall när jag hade stygn i fingret. Mitt finger var hårt där stygnen suttit i typ ett och ett halvt år efter att det hade läkt, såatte...

    Jag och Daniel vill komma i oktober, nångång. Han hade nån vecka ledig där, ska kolla med Martin också. What ya think?

    SvaraRadera
  3. Det låter fint! Eller ja, så vitt jag vet. Du får väl prata med Martin med, ja. John (DW) ville också komma och hälsa på, men han ville inte åka själv. Om det inte blir för awkward kan du ju kolla med honom med?

    SvaraRadera