söndag 12 september 2010

New York, I love you

Ikväll ville vi ta det lugnt, så jag och Marie satte oss med zitty (tidning som visar allt som händer i staden under 14 dagar) och letade upp en film vi ville se. Vi hamnade på den fantastiska indie-bion Sputnik och tittade på New York, I love you (samma princip som Paris je t'aime). Vi var lite tidiga, så vi satte oss på ett café efter att ha införskaffat biljetter. Jag drack gott (!) kaffe och en riktigt bra milkshake ur samma IKEA-glas som jag använder som smoothie-glas hemma. Kändes bra.
Sputnik låg högst upp, fjärde eller femte våningen, i ett hyreshus. Tredje gården, det vill säga näst längst in, från gatan. Förutom bion hade de även en bar med livemusik. De hade reklam för andra filmer, både sådana som skulle komma och sådana som hade gått för längesedan, t ex svenska Männer im Wasser. Sätena inne på bion var murade, med tegelstenar, och kuddar och förvånansvärt bekväma. Berlin är lustigt.
Jag och Marie enades om att vi hellre gick på denna bion, men att vi till Potter-premiären ska gå på en löjligt stor bio. Jag insåg just att den kommer att komma i 3D, och satanigatan så fint det kommer bli.
Ni får bilder från Sputnik en annan gång, nu tänker jag sova.

2 kommentarer:

  1. Daniel,
    Påtal om New york I love you:
    http://open.spotify.com/track/5rAff9XfcWx7rguN3t0fkW

    Har inget med inlägget isig att göra eller din situation, bara ett låt tips från din Olai. Sen om du uppskattar det är en annan femma.

    SvaraRadera
  2. Ah, LCD Soundsystem spelade i Berlin i helgen. Robyn med. Fast det var för dyrt. :(

    SvaraRadera