lördag 25 september 2010

Regn och Rent.


Internet har lagt ner, så jag sitter återigen och skriver i ett tomt word-dokument. Igår var jag trött i skolan, trots att jag hade sovit typ 9 timmar. Jag har funderat en del på det där – hur jag är konstant trött här nere (på ett annat sätt än hemma). Vad jag har kommit fram till är att det är alla nya intryck (det var någon annans förslag, men jag minns inte vems), och det faktum att jag måste tänka på det jag ska säga typ tre gånger innan jag säger det, och ändå blir det fel.
Regnet smattrar mot rutan. Jag lyssnar på Tom Waits och låter fingrarna smattra mot tangentbordet. Dock skriver jag verkligen inte årtiondets roman, utan bara ett blogginlägg. Dessutom är det svårt att känna sig djup och svår när man har både hajk-tunga och –gom från osten på pizzan. (Hajk-tunga: du har bränt tungan på något varmt, ofta en dryck, ofta choklad) Tidgare skrev jag vykort. Fruktansvärt fula sådana, men charmiga och roliga.
Jag är stel i nacken från gårdagen. Efter skolan gick jag hem och åt och vilade och sedan åkte jag för att träffa ett gäng skolkamrater i Kreuzberg. De hade ätit på Hannibal, men nu skulle vi vidare till Roses, hade danskan Maria tänkt. Det var hennes sista utekväll i Berlin, nämligen. Tyvärr var Roses inte öppet, men vi halkade istället in på Molotow Cocktail (ja, de har stavat det fel), en förvånansvärt dyr bar för att vara Kreuzberg, men med en playlist som hade kunnat vara min egen. Tyvärr lämnade Thor och Christian oss där, men vi andra vandrade sedan vidare till Matrix. Där dansade vi till en fantastisk blandning av gamla hits, bland annat Barbie Girl, Mambo No 5 och Wannabe (alltså Aqua, Lou Bega och Spice Girls). De spelade även Waka Waka (VM-låten, för er som lyckats undvika det) två gånger, och på U-Bahn hem sedan kom jag på att waka waka är det ljudet Pacman gör. Låten blev genast mycket bättre, och jag ser fram emot nästa gång jag får tillfälle att dansa till den; jag har ju fler, passande dance moves nu!
Idag klev jag ur sängen vid tolv, gick i duschen och åt frukost och gav mig sedan av för att träffa schweiziskan Sophie vid Alexanderplatz. Jag blev försenad då badrummet länge blockerades av någon av de andra tjejerna (vi är fem kvinnor på ett badrum). När vi väl sågs gick vi till ett absurt stort köpcentrum och travade runt ett bra tag. Det enda jag inköp jag gjorde var 0,5-stift, dock. Det är tydligen omöjligt att hitta en snygg, liten, svart väska utan att tyskarna måste klä den i pärlor/nitar/påfågelfjädrar. Tyvärr glömde jag kamera både igår och idag, så jag har ingen möjlighet att bevisa detta påstående, eller visa några härliga bilder från Molotow.
Ikväll stannar jag hemma, då jag är otroligt trött, trots att jag även inatt sov 9 timmar.
Jag skymtade förresten blades-marathonåkarna från S-bahn idag, men kände inte för att ställa mig och titta närmre; ösregnet var inte så lockande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar