torsdag 30 september 2010

Simning och cykling och annat djävulsskap.

Jag har sett på tok för mycket speedos för min ringa ålder. Eller för någons ålder. Jag har också sett en man som hade en gravidmage; alltså verkligen utspänt rundad. Han såg gravid ut, fast han egentligen bara var tjock på ett mycket märkligt sett. (Han hade också speedos.) Med tanke på hur mycket tyskarna tycker om sin "ORDNUNG!" så var de förvånansvärt oordnade i badhuset. Det fanns en 25 m-pool och alla simmade lite hur som helst. Eller ja, de flesta simmade ju fram och tillbaka, men gärna på ett snett sätt så att jag (som ju simmar ganska fort) inte hade någon möjlighet att simma om utan att krocka med någon annan eller så. Det fanns liksom inga jämna rader, på något sätt, och inga instruktioner. Bara gamla tanter som trodde att om man simmar ryggsim ska armarna vara rakt ut, som Jesus på korset, och så ska man skvätta jättemycket. Vattenrutschbanan var dock kanon! Det gick mycket snabbt i den. Så jag simmade några hundra meter (kunde inte hålla räkningen ordentligt) och hängde sedan mycket i en bubblig del i en annan pool (fast den var inte varmare, så det var ingen officiell bubbelpool). Det var avslappnande, vilket jag visst behövde.
På väg till och från badhuset passerade jag förresten Haydnstrasse, Martinstrasse och Kais Powershop, där de sålde proteinpulvergrejer och hade bodybuilder-planscher i fönstret (och mittemot låg en "Bierlokal", såklart).
Idag är jag glad. Min cykel gick sönder på väg hem från skolan; kedjan hoppade av helt och hållet. Jag försökte fixa det litegrann, men det resulterade enbart i svarta fingrar, så jag gav upp och ledde cykeln till en U-bahnstation, där jag inte kunde komma någonstans, så vidare till en S-bahnstation, där jag fick åka en hållplats och sedan byta till tåget som kunde ta mig till Rathaus Steglitz. Jag var stressad och trött och då passade min nya kappa på att släppa ifrån sig en knapp. Men jag är ändå glad, för om 45 minuter ska jag åka och möta mina föräldrar och Henric som kommer med flyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar