torsdag 16 september 2010

Jag missbrukar inte alls länkfunktionen, tyst nu.

Igår tog jag tag i mitt liv istället för att sitta inne och deppa, därav inget inlägg. I skolan fick jag först och främst min bloggtitel bekräftad. Julia in Berlin är korrekt tyska! Nu slipper jag (och ni) gå och undra.
Hur har det hunnit bli torsdag förresten? Jag hängde inte med.
Tillbaka till gårdagen; jag åkte hem, gjorde mina läxor, sov, åt, och gav mig sedan av för att hinna gå på judiska museet innan jag skulle träffa in klasskamrater vid nio vid Kottbusser Tor. Jag satte mig på rätt U-bahn, kom på rätt buss, men på något sätt måste jag ha missat min hållplats. Det hela slutade med att jag åkte högst upp längst fram på en dubbeldäckare, genom Kreuzberg. Efter att ha åkt till bussens ändhållplats och vänt hoppade jag av och satte mig på Café Marx (jämte 36 Rooms Hostel där Erik och Carl bodde i våras). Där satt jag sedan och läste Harry Potter und der Stein der Weisen i en och en halv timma ungefär, innan jag gick för att möta de andra. Hemskt mysigt.
Dock är Kottbusser Tor inget ställe man vill hänga vid på kvällen. Jag stötte ihop med en tjej från klassen och tillsammans gick vi direkt till Santa Maria där Mexicos nationaldag skulle firas! Det var trevligt, särskilt för att jag fick tillfälle att umgås med klassen lite. Ingen av de andra jag lärt känna går ju i samma klass som mig.
På tal om dem så loungade några av oss på fatboysen i uppehållsrummet idag på rasten. Det var allmänt trevligt, och jag lärde Schweiziskan Sophie att svära på svenska. Mycket underhållande. Efter skolan bestämde vi även att vi ska bowla på lördag!
Sedan cyklade jag iväg till Kreuzberg där jag och Marie åt god indisk mat. Vi beställde bägge saker vi inte hade någon aning om vad det var (hon åt Bengan curry, vilket vi tyckte var roligt), men var även bägge nöjda med resultatet. Därefter hade jag tänkt åka till judiska museet eftersom det misslyckades igår, men Marie erbjöd mig att hänga med henne vid den lilla kanalen som inte är Spree och sedan äta glass med ett av hennes au pair-barn och mest bara umgås lite. Det tyckte jag lät fint. Vi cyklade lite längs med kanalen innan vi hittade en solig plats att sitta på och passerade boule-banor och dagis. Vädret var härligt, som en sval svensk sommardag. Sedan hämtade vi Neo på dagis, åkte till lekparken mitt emot där de bor där vi åt glass och han spelade fotboll medan jag och Marie pratade och pluggade. Sedan cyklade jag hem, och om man kunde koppla bort känseln i en kroppsdel skulle jag just nu vilja koppla bort min rumpa. För en ovan cyklist som mig så är det långt från Treptow till Steglitz.
Nu tänker jag äta middag och sen slöa och sen sova i god tid. I morgon är det ishockey som gäller!

1 kommentar:

  1. Åh lillasyster. Vad skönt att du haft det bra, jag saknar dig i massor, och ska se om jag inte kan komma neråt snart. Kramar!

    SvaraRadera