onsdag 29 september 2010

Bada, bada, bada är roligt tycker jag.

Igår skulle vi ha gått ut på kvällen, Stammtisch, så efter skolan åkte jag hem och tog det lugnt. Tyvärr gick det i stöpet och hela dagen bidde ett stort ingenting alls (inte ens en tumme). Idag skulle jag ha gått på en guidad tur i Kreuzberg för att se "Det finare Kreuzberg", men guiden var sjuk, så det bidde ingenting av det heller. På väg hem bestämde jag mig för att dagen skulle bli någonting i alla fall och tog en annan väg hem, för att på vägen passera ett badhus. När jag kom dit kunde ingen engelska särskilt bra och förstod inte riktigt att de kunde prata långsam tyska med mig. Till slut lyckades de omdirigera mig till ett badhus i närheten av mitt hem istället, Stadtbad Lankwitz. Jag saknar att simma, så när min mobil är laddad cyklar jag dit!

2 kommentarer:

  1. Kan du inte simma utan mobilen?

    SvaraRadera
  2. Kära Anonym,
    jo, helst simmar jag utan mobilen, men jag bluetoothade över en print screen från google maps till mobilen så att jag inte skulle cykla vilse.

    SvaraRadera