torsdag 23 september 2010

Vi har varit på turné, å har kommit lätt på sne´, finns det ingen som kan säga var vi är?

Idag efter skolan tog jag mig i kragen och gav mig av mot det Judiska Museet. Jag cyklade vilse. Det där stället har något emot mig, eller så ville mitt undermedvetna inte dit. Till slut kom jag rätt i alla fall. Jag gick in, köpte mig en audio guide, lämnade min väska och gav mig in. Det mest intressanta var arkitekturen, resten var... konstigt. Jag förstod inte riktigt vad det var de ville meddela, förutom judisk historia då. Det kändes omotiverat, förutom den uppenbara grejen med "fan, vi dödade jävligt många judar, vi måste göra något för dem", men inget mer än det. Äsch, jag känner att jag inte får fram det jag försöker säga, men något är ju fel med ett museum om arkitekturen är det mest intressanta med det.
Sedan satte jag mig i en park och gjorde läxan (skriv om de senaste två veckorna i perfekt). När jag skulle cykla hem så cyklade jag fel. Jag tänkte att jag ville pröva en ny väg, och att så länge jag följer S-bahn kan jag ju inte komma fel! Eh... jo. Jag svängde av åt fel håll, och gjorde sedan en halvcirkel så att jag cyklade norrut igen. Woops. Hela vägen hade jag en irriterande låt (se titeln) på hjärnan.
Så småningom kom jag hem och var dödligt hungrig. Efter maten satt jag och Sina (som jag upptäckte att hon hette, dottern; inget z) och drack svenskt te och åt lite kakor. Hon och hennes kille har en M.I.A.-låt som sin låt, tydligen. Nu skypar jag med Max, och sedan ska jag sova. Martin bygger om sin dator, så inget skype med honom ikväll. Sorgligt!
God natt.

2 kommentarer:

  1. Tanken med judiska museet är just att arkitekturen ska vara en aktiv del av utställningen. Det här med tower of the holocaust och allt, mer än att visa det alla har sett så visar man känslor genom byggnaden.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag vet, det förstod jag. Men det var fortfarande det mest intressanta med utställningen, vilket är lite fail. Sen känner jag två Eric (med c, ännu fler med k), så att specificera är tillåtet.

    SvaraRadera