torsdag 9 september 2010

Apfelschorle - der, das, die?

Idag har allting flutit på på ett mycket behagligt sätt. Vi hade Katrin i skolan igen, och vi fick skolböcker! Vi är tydligen rätt så avancerade; vi började mitt i böckerna. Sedan lunchade jag med Marie på stället med de fantastiska mozzarellamackorna vid Checkpoint Charlie. Tyvärr inte så fantastiska som jag mindes dem, för mycket peppar, för lite basilika (förlåt Malin, jag vet att jag hädar). Jag passade även på att införskaffa några vykort, meddela gärna din adress om du vill ha ett. Så kanske jag skickar ett. Hur som helst så var det skönt att prata oförhindrat, det är så ovant att vara språkligt handikappad!
I morgon har vi ett litet prov i skolan, bara för att se vad vi minns från veckan och så, så jag sitter och skriver ihop en gloslista och skummar anteckningarna från veckan.
I helgen ska jag, förutom gå på fotbollsmatch, även hämta cykeln i Spandau. Min värdinna, Angie, köpte den för €1,50, om jag förstod henne rätt. Eller om hon menade €150? Jag vet inte. I morgon ska jag och Marie gå på Anti-pub crawl med samma människor som arrangerade den alternativa guideturen hon var på förra helgen, som jag gärna går när någon kommer ner och hälsar på. Om det blir tråkigt drar vi kanske till Bang Bang Club.
Det går alltså ingen nöd på mig här nere. Fast ni får gärna hälsa på ändå.

1 kommentar: