söndag 5 september 2010

En dag fylld av träning, mer eller mindre med flit.

Så när jag väl kom fram till Berlin åkte jag dit lappen från skolan sade att mitt boende skulle ligga, Botanischer Garten. Väl där hittar jag inte något gatnamn i närheten som matchar det jag harm till slut frågar jag en tysk man som säger att det ligger en S-bahnstation bort. Jaha. Jag försöker ringa min värdinna, men min mobil dör. Dock lyckades jag hitta en mynttelefon och nådde henne på så vis, och så småningom åka tillbaka en station och hitta rätt. Kom fram ungefär en timme efter tiden jag hade tänkt, men fram kom jag! Väl inne på rätt gård gick jag upp i fel trappuppgång och släpade väskan upp för fem våningar i onödan. När jag väl hittade rätt (de bodde i andra hörnet av gården, på bottenplan) var det bara att släpa ner väskan igen. Då var jag helt slut, och hade fina valkar i händerna. Så jag duschade, sov och fick sedan en rejäl, fin söndagsfrukost!
Idag har jag även gått till skolan, för att se till att jag ska hitta i morgon. Tur var det, det tog mycket längre tid än jag trodde att gå (med cykel hade det varit perfekt), och jag gick förbi det först. Ska dock gå ändå, tror jag. Det blir billigare med den sortens S-bahnkort som börjar gälla efter 10 på morgonen, och dessutom får jag då dagligen en rejäl promenad. Hurtigt värre.
Tänkte snart ge mig ut igen och försöka hitta ett exemplar av Harry Potter und der Stein der Weisen, och kanske ett tyskt kontantkort till min mobil.
Jag lämnar er med en bild på familjens 10-åriga, mycket sjuka kanin Max som hoppar fritt på gården på dagarna. Sehr süss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar